Lizenz: CC BY 4.0 (Attribution) CC BY 4.0 (Attribution)
Verlagslink: https://f1000research.com/articles/11-376/v1
Verlagslink DOI: 10.12688/f1000research.109662.1
Titel: Data set of a representative online survey on search engines with a focus on search engine optimization (SEO) : a cross-sectional study
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Schultheiß, Sebastian  
Lewandowski, Dirk  
Schlagwörter: search engine optimization; data set; data note; research data; online survey
Erscheinungsdatum: Mär-2022
Verlag: F1000 Research Ltd.
Quellenangabe: Achtung: DOI lässt sich momentan nicht auflösen (deswegen URL nutzen).
Zeitschrift oder Schriftenreihe: F1000Research 
Zeitschriftenband: 11
Wird ergänzt von: 10.17605/OSF.IO/UQPDC
Projekt: Der Effekt der Suchmaschinenoptimierung auf die Suchergebnisse von Suchmaschinen: Modellentwicklung, empirische Überprüfung und Triangulation mit NutzerInnen und ExperInneneinschätzungen 
Zusammenfassung: 
To gain a better understanding of user knowledge and perspectives of search engines, a fruitful approach are representative online surveys. In 2020, we conducted an online survey with a sample representative of the German online population aged 16 through 69 (N = 2,012). The online survey included 12 search engine-related sections. The questions cover topics such as usage behavior, self-assessed search engine literacy, trust in search engines, knowledge of ads and search engine optimization (SEO), ability to distinguish ads from organic results, assessments and opinions regarding SEO, and personalization of search results. SEO is the specific focus of the survey, as it was conducted as part of the SEO Effect project, dealing with issues such as the role of SEO from the user perspective. This data set contains complete data from the online survey. On the one hand, the data set will allow further analyses, and, on the other hand, comparisons with follow-up studies.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12872
ISSN: 2046-1402
Einrichtung: Fakultät Design, Medien und Information 
Department Information 
Forschungsgruppe Search Studies 
Dokumenttyp: DataPaper
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Deutsche Forschungsgemeinschaft 
Enthalten in den Sammlungen:Research data (metadata only)

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