License: CC BY 4.0 (Attribution) CC BY 4.0 (Attribution)
Publisher DOI: 10.15460/apimagazin.2022.3.1.97
Title: Soziales Engagement neben dem Studium: Ein Interview mit Lea Aring zum „LeseTandem+“-Projekt von KinderHelden
Language: German
Authors: Blank, Nina 
Keywords: Soziales Engagement; Leseförderung; Bildungsgerechtigkeit; Social Commitment; Reading Promotion; Educational Justice
Issue Date: 27-Jan-2022
Journal or Series Name: API Magazin 
Volume: 3
Issue: 1
Abstract: 
KinderHelden ist eine gemeinnützige GmbH, welche sich für die Förderung von Kindern mit schwierigen Startbedingungen engagiert. Freiwillige können in dem Projekt „LeseTandem+“ Kinder durch ein persönliches Mentoring unterstützen und somit einen Beitrag zu einer bildungsgerechten Gesellschaft leisten. Lea Aring, Studentin des Bachelorstudiengangs Bibliotheks- und Informationsmanagement, war für KinderHelden aktiv und hat sich bereit erklärt, in einem Interview von ihren Erfahrungen in zu berichten.

KinderHelden is a non-profit organization, which commits to promoting children with complicated starting conditions. Volunteers can promote the children through personal mentoring. With this, they are contributing to a fairer learning environment in our society. Lea Aring, who studies Library and Information Management, participated in the mentoring program. She was open to share her experiences in an interview.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13612
ISSN: 2699-6693
Institute: Department Information 
Type: Article
Appears in Collections:SAIL

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2022_Blank_Soziales_Engagement_neben_dem_Studium.pdf207.57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

184
checked on May 8, 2024

Download(s)

62
checked on May 8, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons