License: | CC BY 4.0 (Attribution) | Publisher DOI: | 10.15460/apimagazin.2022.3.1.97 | Title: | Soziales Engagement neben dem Studium: Ein Interview mit Lea Aring zum „LeseTandem+“-Projekt von KinderHelden | Language: | German | Authors: | Blank, Nina | Keywords: | Soziales Engagement; Leseförderung; Bildungsgerechtigkeit; Social Commitment; Reading Promotion; Educational Justice | Issue Date: | 27-Jan-2022 | Journal or Series Name: | API Magazin | Volume: | 3 | Issue: | 1 | Abstract: | KinderHelden ist eine gemeinnützige GmbH, welche sich für die Förderung von Kindern mit schwierigen Startbedingungen engagiert. Freiwillige können in dem Projekt „LeseTandem+“ Kinder durch ein persönliches Mentoring unterstützen und somit einen Beitrag zu einer bildungsgerechten Gesellschaft leisten. Lea Aring, Studentin des Bachelorstudiengangs Bibliotheks- und Informationsmanagement, war für KinderHelden aktiv und hat sich bereit erklärt, in einem Interview von ihren Erfahrungen in zu berichten. KinderHelden is a non-profit organization, which commits to promoting children with complicated starting conditions. Volunteers can promote the children through personal mentoring. With this, they are contributing to a fairer learning environment in our society. Lea Aring, who studies Library and Information Management, participated in the mentoring program. She was open to share her experiences in an interview. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/13612 | ISSN: | 2699-6693 | Institute: | Department Information | Type: | Article |
Appears in Collections: | SAIL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2022_Blank_Soziales_Engagement_neben_dem_Studium.pdf | 207.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License