License: CC BY 4.0 (Attribution) CC BY 4.0 (Attribution)
Publisher DOI: 10.15460/apimagazin.2022.3.2.121
Title: Google & Co: Wie die „Search Studies“ an der HAW Hamburg unserem Nutzungsverhalten auf den Zahn fühlen
Language: German
Authors: Haring, Michael 
Rudaev, Anna 
Keywords: Suchmaschine; Nutzer; Forschung; Lehre; Gesellschaft; Suchmaschinenoptimierung; Relevance Assessment; Search Engine; User; Research; Teaching; Society; Search Enigine Optimization
Issue Date: 30-Jun-2022
Journal or Series Name: API Magazin 
Volume: 3
Issue: 2
Abstract: 
Die Forschungsgruppe Search Studies forscht an der HAW Hamburg zur Nutzung kommerzieller Suchmaschinen, zur Suchmaschinenoptimierung und zum Relevance Assessment von Suchmaschinen. Der Leiter der Forschungsgruppe, Prof. Dr. Dirk Lewandowski, stand für ein Interview zu seiner Tätigkeit und der seines Teams, sowie seiner Lehre an der HAW Hamburg zur Verfügung. Sollten wir Informationen aus dem Internet vertrauen oder ist Vorsicht angebracht?

The Search Studies research group at HAW Hamburg conducts research on user behavior of commercial search engines, search engine optimization and relevance assessment of search engines. The head of the research group, Prof. Dr. Dirk Lewandowski, was available for an interview about his work and that of his team, as well as his teaching at HAW Hamburg. Should we trust information from the Internet or should we be cautious?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13617
ISSN: 2699-6693
Institute: Department Information 
Type: Article
Appears in Collections:SAIL

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2022_Haring_Rudaev_Search_Studies_HAW_Hamburg.pdf232.43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

198
checked on May 8, 2024

Download(s)

37
checked on May 8, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons