License: CC BY 4.0 (Attribution) CC BY 4.0 (Attribution)
Publisher DOI: 10.15460/apimagazin.2023.4.1.136
Title: Weiterstudieren nach dem Bachelor? Vorstellung und Vergleich der Masterstudiengänge im Bereich Bibliotheks- und Informationswissenschaft in Deutschland
Language: German
Authors: Magdic, Tia 
Haring, Michael 
Klein, Sarah 
Yaman, Pinar 
Zittier, Marie 
Keywords: Masterstudiengang; Bibliotheks- und Informationsmanagement; Weiterbildung; Studium; Master; Vergleich; Master Degree; Library and Information Science; Information Management; Comparison
Issue Date: 31-Jan-2023
Journal or Series Name: API Magazin 
Volume: 4
Issue: 1
Abstract: 
Der Artikel bietet einen Überblick über verschiedene Masterstudiengänge in Deutschland im Bereich Bibliotheks- und Informationswissenschaft. Dazu werden die insgesamt neun Masterstudiengänge in Form von Steckbriefen vorgestellt und anschließend ein Vergleich zwischen diesen gezogen, um herauszufinden worin sich die Studiengänge unterscheiden. Der Vergleich soll ermöglichen sich über Masterstudiengänge zu informieren und eigene Interessenrichtungen zu verfolgen.

This article provides an overview of various master’s degree programs in the field of library and information science in Germany. There are nine master's degree programs in total. In the first part of the article, they will be presented in the form of profiles. In the conclusion, a comparison will be drawn among them in order to point out the differences of the programs. The goal of such compilation and comparison is to support interested people in identifying and pursuing their own areas of interest.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13633
ISSN: 2699-6693
Institute: Department Information 
Type: Article
Appears in Collections:SAIL

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2023_Magdic_et_al_Vergleich_Masterstudiengaenge_LIS.pdf224.44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

304
checked on Dec 21, 2024

Download(s)

166
checked on Dec 21, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons