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https://doi.org/10.48441/4427.426
Verlagslink: | https://purl.org/aerolectures/2020-11-19 |
Verlagslink DOI: | 10.5281/zenodo.4301103 |
Titel: | Design of hydrogen passenger aircraft : how much "zero-emission" is possible? |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Scholz, Dieter ![]() |
Schlagwörter: | hydrogen; aircraft; design; cryoplane; passenger; freight; emissions; resources; depletion; propulsion; energy; fuel; CO2; NOX; LH2; LCA; life cycle assessment; DOC; AIC; contrails; cirrus; clouds; ZEROe |
Erscheinungsdatum: | 19-Nov-2020 |
Wird ergänzt von: | 10.7910/DVN/DLJUUK |
Konferenz: | Hamburg Aerospace Lecture Series 2020 |
Zusammenfassung: | Purpose - 1.) Presentation and evaluation of selected past and present design projects for passenger aircraft with liquid hydrogen (LH2) propulsion. LH2 aircraft are also referred to as cryoplanes. 2.) Research question: Can cryoplanes be "zero emission"? 3.) Information for everyone interested. --- Methodology - Revisiting of HAW Hamburg past research projects. Literature review. Combination of g... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/10024 |
DOI: | 10.48441/4427.426 |
Begutachtungsstatus: | Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant |
Einrichtung: | Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) Fakultät Technik und Informatik Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau |
Dokumenttyp: | Präsentation |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications with full text |
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