Verlagslink: https://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/ALOHA/ALOHA_PUB_ICAS_10-09-19.pdf
http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2010/PAPERS/472.PDF
Titel: Aircraft design for low cost ground handling : the final results of the ALOHA project
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Krammer, Philip 
Junker, Olaf 
Scholz, Dieter  
Herausgeber*In: Grant, I. 
Weitere beteiligte Einrichtungen: International Council of the Aeronautical Sciences 
Schlagwörter: Luftfahrt; Aviation; turnaround time; costs; Airbus; A320; DOC; aircraft design; ground handling
Erscheinungsdatum: 2010
Verlag: Optimage Ltd.
Teil der Schriftenreihe: ICAS 2010 : 27th congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ; proceedings 
Projekt: Aircraft Design for Low Cost Ground Handling 
Konferenz: Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences 2010 
Zusammenfassung: 
A significant reduction in turnaround time and costs can be achieved by changing the conditions of critical turnaround processes through an adapted aircraft design. The consideration of foldable passenger seats together with a continuous cargo compartment yields into a shoulder wing aircraft configuration with engines at the tail. The resulting enhancements in dis/embarking and off/loading yield, under the premise of masses and performance identical to an Airbus A320-like baseline aircraft, a reduction of 1.3 %... 4.0 % in total DOC per seat-kilometer. However, due to the necessary adaptations of the aircraft configuration, overall aircraft masses and fuel consumption increase. The predicted benefits in turnaround time and costs are not able to compensate this impact on the DOC elements, which results into an increase of total DOC per seat-kilometer.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/10027
ISBN: 978-0-9565333-0-2
Begutachtungsstatus: Diese Version wurde begutachtet (fachspezifisches Begutachtungsverfahren)
Einrichtung: Fakultät Technik und Informatik 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Bundesministerium für Bildung und Forschung 
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