Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48441/4427.1071
Publisher URL: | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:18-11-483 | Publisher DOI: | 10.15460/apimagazin.2020.1.2.48 | Title: | Wer spricht die Sprache der Daten? : Data Literacy in der Lehre am Department Information | Language: | German | Authors: | Gläser, Christine | Keywords: | Data Literacy; DaLiCo-Projekt; Datenkompetenz; Lehre; Education | Issue Date: | 30-Jun-2020 | Publisher: | Hamburg University Press | Journal or Series Name: | API Magazin | Volume: | 1 | Issue: | 2 | Abstract: | Der Beitrag bietet einen Einstieg in das gesellschaftlich wie fachwissenschaftlich relevante Thema der Data Literacy / Datenkompetenz und veranschaulicht, wie diese in Lehrveranstaltungen adressiert wird. Im Rahmen eines IMB-Mastermoduls setzen sich Studierende mithilfe verschiedener Methoden mit Data Literacy auseinander. Die Lern- und Forschungsaktivtäten der Studierenden werden in das Projekt DaLiCo (Data Literacy in Context) integriert und unterstützen damit die Entwicklung interdisziplinärer Datenkompetenzangebote. The article offers an introduction to the societal and disciplinary relevant topic of Data Literacy / Data Competence and illustrates how it is addressed in courses. Within the context of an IMB Master's module, students explore data literacy using various methods. Students' learning and research activties are integrated into the DaLiCo (Data Literacy in Context) project, thus supporting the development of inter-disciplinary data literacy programs. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/10674 | DOI: | 10.48441/4427.1071 | ISSN: | 2699-6693 | Review status: | This version was reviewed (alternative review procedure) | Institute: | Department Information Fakultät Design, Medien und Information |
Type: | Article |
Appears in Collections: | Publications with full text |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Art.2 - Gläser.pdf | 1.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License