Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48441/4427.1071
Publisher URL: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:18-11-483
Publisher DOI: 10.15460/apimagazin.2020.1.2.48
Title: Wer spricht die Sprache der Daten? : Data Literacy in der Lehre am Department Information
Language: German
Authors: Gläser, Christine  
Keywords: Data Literacy; DaLiCo-Projekt; Datenkompetenz; Lehre; Education
Issue Date: 30-Jun-2020
Publisher: Hamburg University Press
Journal or Series Name: API Magazin 
Volume: 1
Issue: 2
Abstract: 
Der Beitrag bietet einen Einstieg in das gesellschaftlich wie fachwissenschaftlich relevante Thema der Data Literacy / Datenkompetenz und veranschaulicht, wie diese in Lehrveranstaltungen adressiert wird. Im Rahmen eines IMB-Mastermoduls setzen sich Studierende mithilfe verschiedener Methoden mit Data Literacy auseinander. Die Lern- und Forschungsaktivtäten der Studierenden werden in das Projekt DaLiCo (Data Literacy in Context) integriert und unterstützen damit die Entwicklung interdisziplinärer Datenkompetenzangebote.

The article offers an introduction to the societal and disciplinary relevant topic of Data Literacy / Data Competence and illustrates how it is addressed in courses. Within the context of an IMB Master's module, students explore data literacy using various methods. Students' learning and research activties are integrated into the DaLiCo (Data Literacy in Context) project, thus supporting the development of inter-disciplinary data literacy programs.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/10674
DOI: 10.48441/4427.1071
ISSN: 2699-6693
Review status: This version was reviewed (alternative review procedure)
Institute: Department Information 
Fakultät Design, Medien und Information 
Type: Article
Appears in Collections:Publications with full text

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Art.2 - Gläser.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

128
checked on Jul 3, 2024

Download(s)

27
checked on Jul 3, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons