
License: | ![]() |
Title: | Synthese generierter und handgebauter Welten mittels WaveFunctionCollapse |
Language: | German |
Authors: | Hagen, Kevin |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | The aim of this bachelor thesis was to test the WaveFunctionCollapse algorithm with regard to its suitability for the generation of procedural worlds and to highlight its eligibility as a tool for game and level designers. Existing traditional algorithms as well as level design fundamentals were investigated. In addition, a level generator based on WFC was developed. Afterwards, the insights gaine... Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit war es, den WFC-Algorithmus bezüglich seiner Fähigkeit zur Generierung prozeduraler Welten zu prüfen und herauszustellen, inwiefern er sich als Tool für Game- und Leveldesigner eignet. Dabei wurden sowohl bestehende, traditionelle Algorithmen als auch Leveldesign Grundlagen untersucht. Außerdem wurde ein eigener, auf WFC basierender Levelgenerator entwic... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/10743 |
Institute: | Fakultät Design, Medien und Information Department Medientechnik |
Type: | Thesis |
Thesis type: | Bachelor Thesis |
Advisor: | Schumann, Sabine |
Referee: | Rehfeld, Gunther |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hagen_kevin_190204.pdf | 6.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.