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Title: Synthese generierter und handgebauter Welten mittels WaveFunctionCollapse
Language: German
Authors: Hagen, Kevin 
Issue Date: 2021
Abstract: 
The aim of this bachelor thesis was to test the WaveFunctionCollapse algorithm with regard to its suitability for the generation of procedural worlds and to highlight its eligibility as a tool for game and level designers. Existing traditional algorithms as well as level design fundamentals were investigated. In addition, a level generator based on WFC was developed. Afterwards, the insights gaine...

Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit war es, den WFC-Algorithmus bezüglich seiner Fähigkeit zur Generierung prozeduraler Welten zu prüfen und herauszustellen, inwiefern er sich als Tool für Game- und Leveldesigner eignet. Dabei wurden sowohl bestehende, traditionelle Algorithmen als auch Leveldesign Grundlagen untersucht.
Außerdem wurde ein eigener, auf WFC basierender Levelgenerator entwic...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/10743
Institute: Fakultät Design, Medien und Information 
Department Medientechnik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Schumann, Sabine 
Referee: Rehfeld, Gunther 
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