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Title: Genussregionen als Instrument des regionalen Marketings – Am Beispiel von „Altes Land am Elbstrom“
Language: German
Authors: Laberenz-Hasselbächer, Jessica 
Issue Date: 2021
Abstract: 
Diese Bachelorarbeit analysiert, was eine Genussregion ist, was sie ausmacht, wie sie sich als Marketingtool von anderen Strategien abgrenzt und wie sie von unterschiedlichen Akteuren definiert wird. Beleuchtet werden dabei in erste Linie die Organisationsformen, Funktionsweisen, Motive und Ziele. Ebenso werden die Erfahrungen in der Entstehungsphase einer Genussregion und die Motivation von Betri...

This bachelor thesis analyses what a ‚Genussregion‘ (a meaningful translation would be region of savour) is, what makes it special, how it distinguishes itself from other strategies as a marketing tool and how it is defined by different paticipants. The main focus is on organisational forms, functionalities, motives and goals. Likewise the experiences in the development phase of a ‚Genussregion‘ a...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/11185
Institute: Fakultät Life Sciences 
Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Wegmann, Christoph 
Referee: Peters, Birgit Käthe 
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