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Verlagslink DOI: 10.13111/2066-8201.2021.13.3.13
Titel: Empennage sizing with the tail volume complemented with a method for dorsal fin layout
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Scholz, Dieter  
Schlagwörter: aircraft; airplane; tail; tailplane; stabilizer; fin; THS; lever; moment; fuselage; wing
Erscheinungsdatum: Sep-2021
Verlag: National Institute for Aerospace Research Elie Carafoli
Zeitschrift oder Schriftenreihe: INCAS Bulletin 
Zeitschriftenband: 13
Zeitschriftenausgabe: 3
Anfangsseite: 149
Endseite: 164
Projekt: Airport 2030 
Zusammenfassung: 
Purpose: Provide good values for the tail volume coefficient and the lever arm as a percentage of the fuselage length. Provide a statistical method for dorsal fin layout. ––– Methodology: Based on an understanding of flight physics, the statistical correlation of real aircraft parameters is investigated. This is based on the firm conviction that high fidelity parameters for future aircraft need a ...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/11442
DOI: 10.48441/4427.245
ISSN: 2247-4528
Einrichtung: Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Forschungs- und Transferzentrum Future Air Mobility 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Bundesministerium für Bildung und Forschung 
Enthalten in den Sammlungen:Publications with full text

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