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https://doi.org/10.48441/4427.245
Lizenz: | ![]() |
Verlagslink DOI: | 10.13111/2066-8201.2021.13.3.13 |
Titel: | Empennage sizing with the tail volume complemented with a method for dorsal fin layout |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Scholz, Dieter ![]() |
Schlagwörter: | aircraft; airplane; tail; tailplane; stabilizer; fin; THS; lever; moment; fuselage; wing |
Erscheinungsdatum: | Sep-2021 |
Verlag: | National Institute for Aerospace Research Elie Carafoli |
Zeitschrift oder Schriftenreihe: | INCAS Bulletin |
Zeitschriftenband: | 13 |
Zeitschriftenausgabe: | 3 |
Anfangsseite: | 149 |
Endseite: | 164 |
Projekt: | Airport 2030 |
Zusammenfassung: | Purpose: Provide good values for the tail volume coefficient and the lever arm as a percentage of the fuselage length. Provide a statistical method for dorsal fin layout. ––– Methodology: Based on an understanding of flight physics, the statistical correlation of real aircraft parameters is investigated. This is based on the firm conviction that high fidelity parameters for future aircraft need a ... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/11442 |
DOI: | 10.48441/4427.245 |
ISSN: | 2247-4528 |
Einrichtung: | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik Forschungs- und Transferzentrum Future Air Mobility Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) |
Dokumenttyp: | Zeitschriftenbeitrag |
Sponsor / Fördernde Einrichtung: | Bundesministerium für Bildung und Forschung |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications with full text |
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AERO_PUB_INCAS_TailVolume_Vol13No3_2021.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
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