Verlagslink DOI: 10.1186/s12302-021-00552-5
Titel: Handling climate change education at universities : an overview
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Leal Filho, Walter  
Sima, Mihaela 
Sharifi, Ayyoob 
Lütz, Johannes M. 
Lange Salvia, Amanda 
Mifsud, Mark 
Olooto, Felicia Motunrayo 
Djekic, Ilija 
Anholon, Rosley 
Rampasso, Izabela 
Kwabena Donkor, Felix 
Dinis, Maria Alzira Pimenta 
Klavins, Maris 
Finnveden, Göran 
Chari, Martin Munashe 
Molthan-Hill, Petra 
Mifsud, Alexandra 
Sen, Salil K. 
Lokupitiya, Erandathie 
Schlagwörter: Bibliometric analysis; Case studies; Climate change education; Climate change teaching and research; Online worldwide survey; Training needs; Universities
Erscheinungsdatum: 25-Sep-2021
Verlag: Springer
Quellenangabe: article number : 109
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Environmental sciences Europe 
Zeitschriftenband: 33
Zeitschriftenausgabe: 1
Zusammenfassung: 
Background: Climate change is a problem which is global in nature, and whose effects go across a wide range of disciplines. It is therefore important that this theme is taken into account as part of universities´ teaching and research programs. Methods: A three-tiered approach was used, consisting of a bibliometric analysis, an online survey and a set of case studies, which allow a profile to be b...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12321
ISSN: 2190-4715
Einrichtung: Department Gesundheitswissenschaften 
Fakultät Life Sciences 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

134
checked on 14.08.2025

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons