Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.48441/4427.271
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Häußler, Helena | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-09T16:41:02Z | - |
dc.date.available | 2022-02-09T16:41:02Z | - |
dc.date.issued | 2022-01-27 | - |
dc.identifier.issn | 2699-6693 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12738/12376 | - |
dc.description.abstract | Nach dem Masterabschluss an der Hochschule bleiben? Ist eine Promotion an einer Hochschule für Angewandte Wissenschaft überhaupt möglich? Der Beitrag zeigt Wege in die Promotion auf und geht dabei auf die besonderen Rahmenbedingungen kooperativer Verfahren ein. Vor dem Hintergrund aktueller Debatten um die Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft wird ein kritisches Fazit gezogen. Schließlich werden Empfehlungen gegeben, die Promotionsinteressierte in ihrer Entscheidung unterstützen können. | de |
dc.description.abstract | Staying at the university after the master's degree? Is a doctorate at a University of Applied Sciences even possible? The article shows pathways to the doctorate and deals with the special conditions of cooperative procedures between universities and Universities of Applied Sciences. Against the background of current debates about working conditions in academia, a critical conclusion is drawn. Finally, recommendations are given that can support those interested in a doctorate in their decision. | en |
dc.language.iso | de | en_US |
dc.publisher | Hamburg University Press | en_US |
dc.relation.ispartof | API Magazin | en_US |
dc.subject | Promotion | en_US |
dc.subject | Kooperative Promotion | en_US |
dc.subject | Wissenschaftlicher Nachwuchs | en_US |
dc.subject | Doctorate | en_US |
dc.subject | Cooperative Doctorate | en_US |
dc.subject | Young Scientists | en_US |
dc.subject.ddc | 020: Bibliotheks- und Informationswissenschaft | en_US |
dc.title | Nach dem Master zum Dr.? : Wege in die Promotion an Hochschulen für Angewandte Wissenschaften ; Ein Einblick für Studierende | de |
dc.title.alternative | From Master to Dr.? : Pathways to the doctorate at Universities of Applied Sciences ; Insights for students | en |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.48441/4427.271 | - |
openaire.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | en_US |
tuhh.container.issue | 1 | en_US |
tuhh.container.volume | 3 | en_US |
tuhh.identifier.urn | urn:nbn:de:gbv:18302-reposit-139169 | - |
tuhh.oai.show | true | en_US |
tuhh.publication.institute | Fakultät Design, Medien und Information | en_US |
tuhh.publication.institute | Department Information | en_US |
tuhh.publisher.doi | 10.15460/apimagazin.2022.3.1.99 | - |
tuhh.type.opus | (wissenschaftlicher) Artikel | - |
dc.rights.cc | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | en_US |
dc.type.casrai | Journal Article | - |
dc.type.dini | article | - |
dc.type.driver | article | - |
dc.type.status | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en_US |
dcterms.DCMIType | Text | - |
tuhh.container.articlenumber | 6 | en_US |
local.comment.external | Häußler, H. (2022) „Nach dem Master zum Dr.? Wege in die Promotion an Hochschulen für Angewandte Wissenschaften: Ein Einblick für Studierende“, API Magazin, 3(1). doi: 10.15460/apimagazin.2022.3.1.99 | - |
item.creatorGND | Häußler, Helena | - |
item.languageiso639-1 | de | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | - |
item.creatorOrcid | Häußler, Helena | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | Department Information und Medienkommunikation | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-7420-571X | - |
crisitem.author.parentorg | Fakultät Design, Medien und Information | - |
Appears in Collections: | Publications with full text |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3_1_06_Haeußler.pdf | 158.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License