Fulltext available Open Access
License: 
Title: Social Media Monitoring: Konzeption und Entwicklung eines leichtgewichtigen Tools für kleine und mittelständische Unternehmen
Language: German
Authors: Behn, Nadja 
Keywords: Social Media Monitoring; Twitter; Python; Elasticsearch; Soziale Medien
Issue Date: 1-Mar-2022
Abstract: 
Social Media Monitoring ermöglicht es, sich einen Überblick über die Online-Präsenz eines Unternehmens zu verschaffen. Das Ziel dieser Arbeit war es, ein leichtgewichtiges Social Media Monitoring Tool zu konzipieren und zu entwickeln. Die Evaluation zeigt, dass die definierten Anforderungen größtenteils umgesetzt werden konnten. Für das Einsetzen des Tools in einem Unternehmen sollte die Software weitergehend getestet und ausgebaut werden.

Social Media Monitoring allows companies to get an overview of the online presence of their business. The goal of this bachelor thesis was to design and implement a lightweight social media monitoring tool. The evaluation of this tool showed that the defined requirements could mostly be implemented. To use the tool in a company the tool should be tested even more and it should be extended by at least the requirements that were not implemented yet.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12548
Institute: Fakultät Technik und Informatik 
Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Zukunft, Olaf 
Referee: Steffens, Ulrike 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
thesis.pdf9.26 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

477
checked on Dec 26, 2024

Download(s)

1,043
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.