Verlagslink: http://ceur-ws.org/Vol-2531/
http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn=urn:nbn:de:0074-2531-3
Titel: Towards an Online Programming Platform Complementing Software Engineering Education
Sprache: 
Autorenschaft: Gandraß, Niels  
Hinrichs, Torge 
Schmolitzky, Axel  
Herausgeber*In: Krusche, Stephan 
Wagner, Stefan 
Schlagwörter: education; online assessment; online programming platform; programming; software engineering education; team programming
Erscheinungsdatum: 19-Feb-2020
Verlag: RTWH Aachen
Teil der Schriftenreihe: SEUH 2020: Software Engineering im Unterricht der Hochschulen : Tagungsband des 17. Workshops "Software Engineering im Unterricht der Hochschulen" 
Zeitschrift oder Schriftenreihe: CEUR workshop proceedings 
Zeitschriftenband: 2531
Anfangsseite: 27
Endseite: 35
Konferenz: Software Engineering im Unterricht der Hochschulen 2020 
Zusammenfassung: 
Existing online programming platforms provide many opportunities for individuals to develop and improve their programming skills. Using descriptive assignments that address different skill levels these platforms target both beginners and experienced programmers. We used one such platform featuring advanced exercises in a project course during the fifth semester of our bachelor degrees in computer science and were surprised by its success and the high motivation of the participants. Nonetheless, we also observed deficits of the platform with regard to software engineering aspects. In this paper we identify requirements for an online programming platform that complements software engineering education and match existing platforms against these proposed requirements.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12559
ISSN: 1613-0073
Einrichtung: Fakultät Technik und Informatik 
Department Informatik 
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

154
checked on 26.12.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons