Verlagslink DOI: 10.5281/zenodo.6406802
Titel: From knowing to showing : using marking tasks to demonstrate information literacy in practice
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Häußler, Helena Rosalia  
Schultheiß, Sebastian  
Sünkler, Sebastian 
Lewandowski, Dirk  
Schlagwörter: information literacy; search engines; marking tasks
Erscheinungsdatum: 1-Apr-2022
Wird ergänzt von: 10.12688/f1000research.109662.1
Projekt: Der Effekt der Suchmaschinenoptimierung auf die Suchergebnisse von Suchmaschinen: Modellentwicklung, empirische Überprüfung und Triangulation mit NutzerInnen und ExperInneneinschätzungen 
Konferenz: ASIS&T 24-Hour Global Conference 2022 
Zusammenfassung: 
Search engines are frequently used and trusted information resources (European Commission, 2016). Therefore, the competent handling of search engines is critical for contemporary education and citizenship (OECD, 2021; UNESCO, 2021). The issue becomes even more pressing in light of a global pandemic which fuels the need for reliable information (Dadaczynski et al., 2021). Information literacy regarding search engines has often been examined using questionnaires with items on knowledge and information-seeking behavior (Schilling & Applegate, 2012; Taylor & Dalal, 2017; Timmers & Glas, 2010). However, addressing factual and procedural knowledge solely with questions is constrained to cognition and does not provide evidence of literate information behavior (Nierenberg, Låg, & Dahl, 2021).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12977
Einrichtung: Fakultät Design, Medien und Information 
Department Information 
Forschungsgruppe Search Studies 
Dokumenttyp: Sonstige
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Deutsche Forschungsgemeinschaft 
Appears in Collections:Publications without full text

Show full item record

Page view(s)

152
checked on Sep 18, 2025

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Add Files to Item

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons