Verlagslink DOI: 10.5281/zenodo.6406802
Titel: From knowing to showing : using marking tasks to demonstrate information literacy in practice
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Häußler, Helena Rosalia  
Schultheiß, Sebastian  
Sünkler, Sebastian 
Lewandowski, Dirk  
Schlagwörter: information literacy; search engines; marking tasks
Erscheinungsdatum: 1-Apr-2022
Wird ergänzt von: 10.12688/f1000research.109662.1
Projekt: Der Effekt der Suchmaschinenoptimierung auf die Suchergebnisse von Suchmaschinen: Modellentwicklung, empirische Überprüfung und Triangulation mit NutzerInnen und ExperInneneinschätzungen 
Konferenz: ASIS&T 24-Hour Global Conference 2022 
Zusammenfassung: 
Search engines are frequently used and trusted information resources (European Commission, 2016). Therefore, the competent handling of search engines is critical for contemporary education and citizenship (OECD, 2021; UNESCO, 2021). The issue becomes even more pressing in light of a global pandemic which fuels the need for reliable information (Dadaczynski et al., 2021). Information literacy regarding search engines has often been examined using questionnaires with items on knowledge and information-seeking behavior (Schilling & Applegate, 2012; Taylor & Dalal, 2017; Timmers & Glas, 2010). However, addressing factual and procedural knowledge solely with questions is constrained to cognition and does not provide evidence of literate information behavior (Nierenberg, Låg, & Dahl, 2021).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/12977
Einrichtung: Fakultät Design, Medien und Information 
Department Information 
Forschungsgruppe Search Studies 
Dokumenttyp: Sonstige
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Deutsche Forschungsgemeinschaft 
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

121
checked on 27.12.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons