Lizenz: | ![]() |
Verlagslink: | https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:gbv:18302-aero2019-03-01.015 https://n2t.net/ark:/13960/t54f9pb3h |
Verlagslink DOI: | 10.15488/4543 |
Titel: | Dynamic Cabin Air Contamination Calculation Theory |
Sprache: | |
Autorenschaft: | Lakies, Marcel |
Schlagwörter: | Luftfahrt; Luftfahrzeug; Passagierflugzeug; Flugzeugkabine; Luftverschmutzung; Trikresylphosphat; Aeronautics; Airplanes; Air-Pollution; Aircraft cabins; aircraft; cabin; cabin air; ECS; tricresyl phosphate; TCP; initial value problem; IVP; ordinary differential equation; ODE; air; contamination; concentration; contaminant; dynamics; spreadsheet |
Erscheinungsdatum: | 1-Mär-2019 |
Verlag: | Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences |
Wird ergänzt von: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/13725 |
Zusammenfassung: | In this report an equation is derived to calculate the dynamic effect of primary and secondary aircraft cabin air contamination. The equation is applied in order to understand implications and hazards. Primary contamination is from an outside source in form of normal low level contamination or high level contamination in a failure case. Secondary contamination originates from deposited material re... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/13150 |
Einrichtung: | Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Studienarbeit |
Hauptgutachter*in: | Scholz, Dieter ![]() |
Enthalten in den Sammlungen: | SAIL |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
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