Lizenz: | ![]() |
Verlagslink: | https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:gbv:18302-aero2020-03-31.011 https://n2t.net/ark:/13960/s2pnnskbzg7 |
Verlagslink DOI: | 10.15488/11530 |
Titel: | The Mass Growth Factor – Snowball Effects in Aircraft Design |
Sprache: | |
Autorenschaft: | Cheema, John Singh |
Schlagwörter: | Luftfahrt; Luftfahrzeug; Flugmechanik; Passagierflugzeug; Flugzeug; Masse; Nutzlast; Reichweite; Betriebskosten; Betriebsleermasse; Flugzeugentwurf; Massenzunahme; aeronautics; airplanes; design; performance; payloads; fuel consumption; aerodynamics; aircraft; mass; operating empty mass; aircraft design; mass growth; range; SFC; DOC |
Erscheinungsdatum: | 31-Mär-2020 |
Verlag: | Aircraft Design and Systems Group (AERO), Department of Automotive and Aeronautical Engineering, Hamburg University of Applied Sciences |
Wird ergänzt von: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/13723 |
Zusammenfassung: | Purpose – This project work shows a literature survey, clearly defines the mass growth factor, shows a mass growth iteration, and derives an equation for a direct calculation of the factor (without iteration). Definite values of the factor seem to be missing in literature. To change this, mass growth factors are being calculated for as many of the prominent passenger aircraft as to cover 90% of th... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/13162 |
Einrichtung: | Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Studienarbeit |
Hauptgutachter*in: | Scholz, Dieter ![]() |
Enthalten in den Sammlungen: | SAIL |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
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