Verlagslink DOI: 10.1016/j.ifacol.2022.09.278
Titel: Constructive alignment by portfolio exams for an advanced control master module
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Lichtenberg, Gerwald  
Pangalos, Georg 
Herausgeber*In: Guzman, Jose Luis 
Schlagwörter: Constructive alignment; portfolio exams; master modules; exam analysis; competency graphs; tensor decomposition
Erscheinungsdatum: 2022
Verlag: Elsevier
Teil der Schriftenreihe: 13th IFAC Symposium on Advances in Control Education ACE 2022, Hamburg, Germany, July 24 – 27, 2022 
Zeitschrift oder Schriftenreihe: IFAC-PapersOnLine 
Zeitschriftenband: 55
Zeitschriftenausgabe: 17
Anfangsseite: 194
Endseite: 199
Konferenz: IFAC Symposium on Advances in Control Education 2022 
Zusammenfassung: 
The paper shows how the useful paradigm of constructive alignment can be applied in the design of higher education modules on control engineering. As learning outcomes in master programs probably involve all taxonomy levels, the examination process also needs more complexity than possible in written exams. How these constraints could be met by portfolio exams is shown by an example of a master module at an University of Applied Sciences. With the help of an internal matrix structure, it is possible to give feedback to the students during the term by competency graphs as visualizations. Moreover, this structure also allows to derive exam analytics by tensor decomposition methods.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13341
ISSN: 2405-8963
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Fakultät Life Sciences 
Department Medizintechnik 
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

93
checked on 29.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons