Volltextdatei(en) in REPOSIT vorhanden Open Access
Titel: The impact of food marketing on children's dietary behaviour : a systematic review
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Samain Nkendo, Consuelo Tatiana 
Schlagwörter: Children; Food marketing; Food intake; Dietary behaviour; Obesity
Erscheinungsdatum: 2-Dez-2022
Zusammenfassung: 
The prevalence of childhood obesity has grown to an alarming rate globally and marketing of unhealthy foods is a contributor to the obesogenic environment which is a key driver of the rising rates of childhood obesity. The food industries have targeted children in the past few years and have viewed children as future potential consumers. Evidence has shown that food marketing has severe and long-lasting impact on children’s dietary behaviour. This review aims to explore evidence of the impact of food marketing on children’s dietary behaviour as well as explore existing policies and strategies restricting marketing of unhealthy food to children.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13513
Einrichtung: Fakultät Life Sciences 
Department Gesundheitswissenschaften 
Dokumenttyp: Abschlussarbeit
Abschlussarbeitentyp: Masterarbeit
Hauptgutachter*in: Westenhöfer, Joachim  
Gutachter*in der Arbeit: Amenu Anehbi, Asang Kenneth 
Enthalten in den Sammlungen:Theses

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
SamainNkendoConsueloTatianaMA_geschwärzt.pdf1.11 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

169
checked on 28.11.2024

Download(s)

205
checked on 28.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.