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Title: Untersuchung emotionaler vs. rationaler Auftritte im Content Marketing des Corporate Blog von foodfittery
Language: German
Authors: Mahnke, Sandra 
Issue Date: 23-Dec-2022
Abstract: 
Die Quantität an Ernährungswissen in den sozialen Medien ist enorm. Die Verbraucher*innen sind zunehmend verunsichert. Den Massemedien wird relativ wenig Vertrauen entgegengebracht, wohingegen Ernährungsexpert*innen das größte Vertrauen genießen. Dennoch werden emotionsgeladene Kurzgeschichten vermehrt konsumiert. Eine rationale und übergeordnete Sichtweise von Expert*innen fehlt häufig in den soz...

The quantity of nutrition knowledge in social media is huge. Consumers are increasingly insecure. The trust in mainstream media is relatively low, whereas nutrition experts enjoy the highest amount of trust. Nevertheless, emotional short stories are increasingly consumed. A rational and superior perspective of nutrition experts is often missing in social media. The status quo of persuasion researc...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13545
Institute: Fakultät Life Sciences 
Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Wegmann, Christoph 
Referee: Hegendörfer, Michael 
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