Verlagslink DOI: 10.1016/j.jretconser.2022.103214
Titel: Perception of product sustainability : the case of processed tomatoes – A qualitative study in Germany
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Groth, Carolin 
Wegmann, Christoph 
Meyerding, Stephan 
Erscheinungsdatum: 1-Mär-2023
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Journal of Retailing and Consumer Services 
Zeitschriftenband: 71
Anfangsseite: 103214
Zusammenfassung: 
One way to slow down climate change is to help consumers to make more sustainable decisions. The food system accounts for up to one third of greenhouse gas emissions. To ensure consumers can make more sustainable food choices they need to have the necessary knowledge to do so. But consumer perception of the sustainability of food product characteristics might differ from results of greenhouse gas ...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/13578
ISSN: 0969-6989
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Department Ökotrophologie 
Fakultät Life Sciences 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Hinweise zur Quelle: Journal of Retailing and Consumer Services (71): 103214- (2023)
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