Verlagslink DOI: 10.18420/inf2023_17
Titel: Virtuous, multi-level integration of research and education within the project “European Digital Dynamic Mapping” (EDDY)
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Rettig, Rasmus 
Weltz, Maximilian 
Herausgeber*In: Klein, Maike 
Krupka, Daniel 
Winter, Cornelia 
Wohlgemuth, Volker 
Herausgeber: Gesellschaft für Informatik e.V. 
Schlagwörter: Project Based Learning (PBL); Research and Education; Funded Projects; Mobility; Autonomous Vehicles; Data Analysis
Erscheinungsdatum: 29-Nov-2023
Verlag: Köllen Druck+Verlag GmbH
Teil der Schriftenreihe: Informatik 2023 : Designing Futures: Zukünfte gestalten ; 26. – 29. September 2023 Berlin 
Zeitschrift oder Schriftenreihe: GI-Edition 
Zeitschriftenband: 337
Anfangsseite: 185
Endseite: 196
Projekt: Bereitstellung von HD-Kartendaten in einer Urban Dynamic Map, um automatisiertes und vernetztes Fahren im urbanen Raum zu optimieren. Maßnahmen zur Gewährleistung der Einflussnahme kommunaler Träger auf das Implementierung von Demonstratoren auf einem Testfeld. 
IMOS Urban Mobility Lab 
Konferenz: Informatik 2023 
Zusammenfassung: 
Project- and Problem-Based Learning has been subject to research and implementation in engineering and computer science curricula for about the last 20 years. However, the projects and problems focused on in education have hardly been questioned for their relevance and effect. Considering current global and financial challenges, the authors propose to revise project- and problem-based approaches in education in the context of relevance and excellence in applied research. Besides coping with current cost-cutting, existing control mechanisms could ensure both relevance and excellence. Example projects based on more than 10 years of hands-on experience in Project-Based Learning in the context of externally funded research, for various classroom situations are included.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/14281
ISBN: 978-3-88579-731-9
ISSN: 1617-5468
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Department Informations- und Elektrotechnik 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Sponsor / Fördernde Einrichtung: Bundesministerium für Digitales und Verkehr 
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

160
checked on 27.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.