Verlagslink DOI: | 10.18420/inf2023_17 | Titel: | Virtuous, multi-level integration of research and education within the project “European Digital Dynamic Mapping” (EDDY) | Sprache: | Englisch | Autorenschaft: | Rettig, Rasmus Weltz, Maximilian |
Herausgeber*In: | Klein, Maike Krupka, Daniel Winter, Cornelia Wohlgemuth, Volker |
Herausgeber: | Gesellschaft für Informatik e.V. | Schlagwörter: | Project Based Learning (PBL); Research and Education; Funded Projects; Mobility; Autonomous Vehicles; Data Analysis | Erscheinungsdatum: | 29-Nov-2023 | Verlag: | Köllen Druck+Verlag GmbH | Teil der Schriftenreihe: | Informatik 2023 : Designing Futures: Zukünfte gestalten ; 26. – 29. September 2023 Berlin | Zeitschrift oder Schriftenreihe: | GI-Edition | Zeitschriftenband: | 337 | Anfangsseite: | 185 | Endseite: | 196 | Projekt: | Bereitstellung von HD-Kartendaten in einer Urban Dynamic Map, um automatisiertes und vernetztes Fahren im urbanen Raum zu optimieren. Maßnahmen zur Gewährleistung der Einflussnahme kommunaler Träger auf das Implementierung von Demonstratoren auf einem Testfeld. IMOS Urban Mobility Lab |
Konferenz: | Informatik 2023 | Zusammenfassung: | Project- and Problem-Based Learning has been subject to research and implementation in engineering and computer science curricula for about the last 20 years. However, the projects and problems focused on in education have hardly been questioned for their relevance and effect. Considering current global and financial challenges, the authors propose to revise project- and problem-based approaches in education in the context of relevance and excellence in applied research. Besides coping with current cost-cutting, existing control mechanisms could ensure both relevance and excellence. Example projects based on more than 10 years of hands-on experience in Project-Based Learning in the context of externally funded research, for various classroom situations are included. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/14281 | ISBN: | 978-3-88579-731-9 | ISSN: | 1617-5468 | Begutachtungsstatus: | Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review) | Einrichtung: | Department Informations- und Elektrotechnik Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Konferenzveröffentlichung | Sponsor / Fördernde Einrichtung: | Bundesministerium für Digitales und Verkehr |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
Zur Langanzeige
Volltext ergänzen
Feedback zu diesem Datensatz
Export
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.