DC ElementWertSprache
dc.contributor.authorRettig, Rasmus-
dc.contributor.authorWeltz, Maximilian-
dc.date.accessioned2023-10-25T09:30:26Z-
dc.date.available2023-10-25T09:30:26Z-
dc.date.issued2023-11-29-
dc.identifier.isbn978-3-88579-731-9en_US
dc.identifier.issn1617-5468en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12738/14281-
dc.description.abstractProject- and Problem-Based Learning has been subject to research and implementation in engineering and computer science curricula for about the last 20 years. However, the projects and problems focused on in education have hardly been questioned for their relevance and effect. Considering current global and financial challenges, the authors propose to revise project- and problem-based approaches in education in the context of relevance and excellence in applied research. Besides coping with current cost-cutting, existing control mechanisms could ensure both relevance and excellence. Example projects based on more than 10 years of hands-on experience in Project-Based Learning in the context of externally funded research, for various classroom situations are included.en
dc.description.sponsorshipBundesministerium für Digitales und Verkehren_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKöllen Druck+Verlag GmbHen_US
dc.relation.ispartofGI-Editionen_US
dc.subjectProject Based Learning (PBL)en_US
dc.subjectResearch and Educationen_US
dc.subjectFunded Projectsen_US
dc.subjectMobilityen_US
dc.subjectAutonomous Vehiclesen_US
dc.subjectData Analysisen_US
dc.subject.ddc620: Ingenieurwissenschaftenen_US
dc.titleVirtuous, multi-level integration of research and education within the project “European Digital Dynamic Mapping” (EDDY)en
dc.typeinProceedingsen_US
dc.relation.conferenceInformatik 2023en_US
dc.description.versionPeerRevieweden_US
local.contributorCorporate.editorGesellschaft für Informatik e.V.-
local.contributorPerson.editorKlein, Maike-
local.contributorPerson.editorKrupka, Daniel-
local.contributorPerson.editorWinter, Cornelia-
local.contributorPerson.editorWohlgemuth, Volker-
tuhh.container.endpage196en_US
tuhh.container.startpage185en_US
tuhh.container.volume337en_US
tuhh.oai.showtrueen_US
tuhh.publication.instituteDepartment Informations- und Elektrotechniken_US
tuhh.publication.instituteFakultät Technik und Informatiken_US
tuhh.publisher.doi10.18420/inf2023_17-
tuhh.relation.ispartofseriesInformatik 2023 : Designing Futures: Zukünfte gestalten ; 26. – 29. September 2023 Berlinen_US
tuhh.type.opusInProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)-
dc.relation.projectBereitstellung von HD-Kartendaten in einer Urban Dynamic Map, um automatisiertes und vernetztes Fahren im urbanen Raum zu optimieren. Maßnahmen zur Gewährleistung der Einflussnahme kommunaler Träger auf das Implementierung von Demonstratoren auf einem Testfeld.en_US
dc.relation.projectIMOS Urban Mobility Laben_US
dc.type.casraiConference Paper-
dc.type.dinicontributionToPeriodical-
dc.type.drivercontributionToPeriodical-
dc.type.statusinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dcterms.DCMITypeText-
item.seriesrefInformatik 2023 : Designing Futures: Zukünfte gestalten ; 26. – 29. September 2023 Berlin-
item.tuhhseriesidInformatik 2023 : Designing Futures: Zukünfte gestalten ; 26. – 29. September 2023 Berlin-
item.creatorGNDRettig, Rasmus-
item.creatorGNDWeltz, Maximilian-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794-
item.creatorOrcidRettig, Rasmus-
item.creatorOrcidWeltz, Maximilian-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeinProceedings-
crisitem.author.deptDepartment Informations- und Elektrotechnik-
crisitem.author.parentorgFakultät Technik und Informatik-
crisitem.project.funderBundesministerium für Digitales und Verkehr-
crisitem.project.funderFHH - Landesbetrieb Strassen, Brücken und Gewässer-
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text
Zur Kurzanzeige

Seitenansichten

160
checked on 27.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.