Verlagslink DOI: | 10.3390/act7030052 |
Titel: | Development and implementation of a multi-channel active control system for the reduction of road induced vehicle interior noise |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Gäbel, Gunnar Simon Millitzer, Jonathan Atzrodt, Heiko Herold, Sven Mohr, Andreas |
Schlagwörter: | Active mount; Active vibration control; ASAC; AVC; Feedforward control; FxLMS; MIMO system; Noise transfer model; Piezoelectric actuator; Rolling noise |
Erscheinungsdatum: | 27-Aug-2018 |
Verlag: | MDPI |
Zeitschrift oder Schriftenreihe: | High-throughput |
Zeitschriftenband: | 7 |
Zeitschriftenausgabe: | 3 |
Zusammenfassung: | An optimized driving comfort with a low interior noise level is an important intention in the passenger car development process. The interior noise level caused by the dynamic interaction between the rolling tyre and the rough road surface and transmitted via the car-body is a significant component of the entire noise level. To reduce the road induced interior noise, in general, the chassis system... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/14351 |
ISSN: | 2571-5135 |
Begutachtungsstatus: | Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review) |
Einrichtung: | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Zeitschriftenbeitrag |
Hinweise zur Quelle: | article number: 52 (2018) |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
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