Fulltext available Open Access
Title: Entwicklung eines Tools zur Unterstützung der Analyse und Interpretation neuropsychologischer Diagnostik
Language: German
Authors: Kertscher, Lilli-Jo 
Keywords: Diagnostik; Konfidenzintervall; Normierung; Analyse; Interpretation
Issue Date: 26-Jan-2024
Abstract: 
Die vorliegende Bachelorarbeit befasst sich mit der Entwicklung eines Analyse- und Interpretations-Tools für die neuropsychologischen Diagnostik (AI-Tool) in Kooperation mit dem Evangelischen Krankenhaus Alsterdorf in Hamburg (EKA). Das Tool dient der Unterstützung der Neuropsychologen in deren Arbeitsalltag mit dem Fokus der Berechnung und Darstellung von Konfidenzintervallen durchgeführter Skalen. Die Funktionalität und Bedienbarkeit des Tools wurde in einer Testphase im EKA überprüft und abschließenden von den Benutzern bewertet. Diese ergab insgesamt eine hohe Zufriedenheit mit dem entwickelten Tool.

This present bachelor thesis addresses the development of an analysis- and interpretationtool for neurpsychological diagnostics (AI-Tool) in cooperation with the Evangelic Hospital in Alsterdorf, Hamburg (EKA). The tools purpose is the support of neuropsychologists with their dailty tasks, especially in regard to the calculation and display of confidence intervals of conducted scales. In order to asses the functionality and operability of the tool, a trial phase was conducted at the EKA as well as a final rating of its users. This showed an overall contentment with the developed tool.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/14635
Institute: Fakultät Technik und Informatik 
Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Sarstedt, Stefan 
Referee: Tropmann-Frick, Marina  
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bachelorarbeit_Kertscher_2021.pdf6.39 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

51
checked on Jul 4, 2024

Download(s)

38
checked on Jul 4, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.