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https://doi.org/10.48441/4427.1661
Publisher DOI: | 10.5281/zenodo.11630497 |
Title: | The aircraft and alternative modes of transport – environmental impact : energy consumption and global warming |
Other Titles: | Das Flugzeug und seine Alternativen - Umweltwirkung : Energieverbrauch, Erderwärmung |
Language: | English |
Authors: | Scholz, Dieter ![]() |
Other : | Bergische Universität Wuppertal |
Keywords: | aviation; aircraft; flight; transport; modes; environment; impact; energy; consumption; warming; global; greenhouse; gas; equivalent; CO2; NOx; AIC; condensation; trail; contrail; cirrus; cloud; air; pollution; noise; land; transformation; water; climate; change; toxicity; altitude; temperature; humidity; passenger; jet; physics; principle; ocean; ecolabel; speed |
Issue Date: | 10-Jun-2024 |
Publisher: | Zenodo.org |
Is supplemented by: | https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:gbv:18302-aero2023-04-20.015 |
Conference: | Physikalische Kolloquium an der Bergischen Universität Wuppertal 2024 |
Abstract: | The environmental impact of a means of transport is made up of energy consumption, global warming, changes in local air quality, noise and landscape consumption. Global warming in the transport sector is mainly due to the climate impact of CO2. The entire environmental impact of aircraft results from CO2, nitrogen oxides (NOx) and cloud formation due to contrails. This is summarized with the help ... Die Umweltwirkung eines Verkehrsmittels setzt sich zusammen aus Energieverbrauch, Er-derwärmung, Änderung der lokalen Luftqualität, Lärm und Landschaftsverbrauch. Die Erderwärmung ergibt sich im Verkehrswesen insbesondere durch die Klimawirkung des CO2. Die gesamte Umweltwirkung ergibt sich bei Flugzeugen aus CO2, Stickoxiden (NOx) und durch Wolkenbildung aufgrund von Kondensstreifen. Dies wird mi... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/15964 |
DOI: | 10.48441/4427.1661 |
Review status: | Currently there is no review planned for this version |
Institute: | Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik |
Type: | Presentation |
Additional note: | SCHOLZ, Dieter, 2024. The Aircraft and Alternative Modes of Transport – Environmental Impact: Energy Consumption and Global Warming. Physikalisches Kolloquium, Bergische Universität Wuppertal, 2024-06-10. – Available from: https://doi.org/10.48441/4427.1661. Weitere Informationen zum Vortrag erhalten Sie hier: https://perma.cc/6MQR-QSEZ. |
Other contributor: | Dürr, Stephan |
Appears in Collections: | Publications with full text |
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