Title: | Prozedurale Generierung von Landkarten mittels des Wave Function Collapse Algorithmus | Language: | German | Authors: | Scharenberg, Van Jonas | Keywords: | Prozedurale Generierung; Computergrafik; Wave Function Collapse; Textursynthese; Landkartengenerierung; Procedural Content Generation; Computer Graphics; Texture Synthesis; Map Generation | Issue Date: | 26-Jun-2024 | Abstract: | Diese Arbeit behandelt den Wave Function Collapse Algorithmus von Maxim Gumin und dessen Einordnung in das Themenfeld der Prozeduralen Generierung von digitalen Inhalten. Das Ziel ist die Entwicklung eines Landkartengenerators, mit dem fiktive Landkarten auf Knopfdruck von Nutzerinnen und Nutzern erstellt werden können. Dafür werden etablierte Techniken der Prozeduralen Generierung dargelegt. Das logische Konzept und die Evaluation des Prototypen verdeutlichen den Erfolg mit geeigneten Inputbildern sowie das Erweiterungspotential dieses Ansatzes. In this thesis, the Wave Function Collapse Algorithm by Maxim Gumin will be addressed and classified into the field of Procedural Content Generation. The goal is the development of a map generator, which will enable users to generate fictional maps with one click. For this purpose, established techniques of Procedural Conten Generation will be discussed. The logical concept and evaluation of the prototype illustrate the success of this approach as well as its potential of expandability. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/15977 | Institute: | Department Informatik Fakultät Technik und Informatik |
Type: | Thesis | Thesis type: | Bachelor Thesis | Advisor: | Jenke, Philipp | Referee: | Wendholt, Birgit |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BA_Prozedurale Generierung von Landkarten_geschwärzt.pdf | 2.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.