Title: | ComRec: Die Skelettextraktion eines Charakters aus einem Comic Bild | Language: | German | Authors: | Nguyen Anh, Tu | Keywords: | Comic; Rekonstruktion; Skelett; reconstruction; skeleton | Issue Date: | 5-Jul-2024 | Abstract: | Diese Arbeit ist der erste Teil einer Kollaboration, in dem Informationen einer Figur aus einem Comicbild erarbeitet wird, um diese anschlieÿend auf ein vorhandenes 3-dimensionales Modells der Figur zu übertragen. Ein bearbeites Comicbild der Größe n x m besteht aus RGBa-Pixeln. Werden die Pixeln einzeln untersucht, dann geben sie wenig Ausschluss auf die Positionen der Knochen und Gelenke des Skeletts. Aus diesem Grund werden Filter und Transformationen auf das Bild angewandt um den Pixeln einen Kontext zu geben, um daraus Schlussfolgerungen ziehen zu können. This work is the first part of a collaboration, which acquires figure information from a comic panel and applies them on an existing 3-dimensional model of that figure. An edited comic panel in the size of n x m is composed of RGBa pixels. The seperate examination of the pixels doesn't indicate where the locations of the bones and joints of the skeleton are. Therefore filters and transformations are used on the panel to put a significant meaning onto the pixel, so that conclussions can be made. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.12738/16018 | Institute: | Department Informatik Fakultät Technik und Informatik |
Type: | Thesis | Thesis type: | Bachelor Thesis | Advisor: | Jenke, Philipp | Referee: | Tiedemann, Tim |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BA_ComRec_Die Skelettextraxtion eines Charakters aus einem Comic Bild_geschwärzt.pdf | 977.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.