Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48441/4427.2111
Publisher DOI: 10.34657/16357
Title: Untersuchung des Honeypot-Effekts an (halb-)öffentlichen Ambient Displays in Langzeitfeldstudien
Other Titles: Investigation of the honeypot effect on (semi-)public ambient displays in long-term field studies
Language: German
Authors: Koch, Michael 
Draheim, Susanne  
Fietkau, Julian 
Schwarzer, Jan 
von Luck, Kai 
Keywords: Angewandte Informatik; Human Computer Interaction; Ubiquitous Interaction; Human Activity Recognition; Ambient Displays Studies; Workplace Studies
Issue Date: 1-Nov-2024
Publisher: Repositorium für Naturwissenschaften und Technik (ReNaTe), Technische Informationsbibliothek (TIB)
Project: Untersuchung des Honeypot-Effekts an (halb-)öffentlichen Ambient Displays in Langzeitfeldstudien 
Abstract: 
DFG-Abschlussbericht, Geschäftszeichen: KO 1792/5-1, DR 1288/1-1 Projektnummer: 451069094, DOI: https://doi.org/10.34657/16357

Im Rahmen des Projektes ist ein Framework zur Analyse der Nutzung von interaktiven großen Wandbildschirmen im Feldeinsatz entstanden – von Erfahrungsberichten bei Konzeption und Aufbau bis zu Open Source Toolsets. Diese erlauben eine parallele Analyse von Interaktions- und Beobachtungsdaten und schaffen neue Möglichkeiten, die Nutzung von im Langzeitbetrieb befindlichen Wandbildschirmen teilautomatisiert zu untersuchen und dabei umfangreiche sensorbasierte Datensätze hinsichtlich interessanter Muster zu filtern und zu visualisieren. Der Einsatz dieses Frameworks im Bereich Honeypot- und Novelty-Effekt zeigt, dass durch eigene Entwicklung von Methoden und Werkzeugen zur Analyse von Body-Tracking-Daten die Identifikation von möglichen Situationen zur genaueren Untersuchung viel einfacher geworden ist. Auch sind quantitative Abschätzungen dazu möglich, wie häufig Honeypot- und andere Effekte auftreten und wie deren Häufigkeit sich über Monate und Jahre wandelt.

DFG final report, reference number: KO 1792/5-1, DR 1288/1-1 Project number: 451069094, DOI: https://doi.org/10.34657/16357

The project has developed a framework for analyzing the use of large interactive wall screens in the wild – from experience reports on design and construction to open-source toolsets. These allow a parallel analysis of interaction and observation data and create new possibilities to investigate the use of wall screens in long-term deployments in a semi-automated manner and to filter and visualize extensive sensor-based data sets regarding interesting patterns. The use of this framework with respect to honeypot and novelty effects shows that the custom development of methods and tools for analyzing body tracking data has made it much easier to identify potential situations for more detailed investigation. It is also possible to make quantitative estimates of how often honeypot and other effects occur and how their frequency changes over months and years.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/16658
DOI: 10.48441/4427.2111
Review status: Currently there is no review planned for this version
Institute: Forschungs- und Transferzentrum Smart Systems 
Fakultät Technik und Informatik 
Department Informatik 
Type: Report
Additional note: Koch, M., Draheim, S., Fietkau, J., Schwarzer, J., & von Luck, K. (2024, November). Untersuchung des Honeypot-Effekts an (halb-)öffentlichen Ambient Displays in Langzeitfeldstudien. Hannover : Technische Informationsbibliothek. Weitere Informationen zum Projekt: https://gepris-extern.dfg.de/gepris/projekt/451069094?language=de
Funded by: Deutsche Forschungsgemeinschaft 
Appears in Collections:Publications with full text

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Untersuchung_des_Honeypot-Effekts (1).pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

35
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

4
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons