Verlagslink: https://purl.org/aero/POS2024-09-30j
https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=630513
Titel: Preliminary sizing and optimization of propeller aircraft (Part 25)
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Krull, Marlis 
Scholz, Dieter  
Schlagwörter: Luftfahrt; Luftfahrzeug; Triebwerk; Propeller; Flugzeug; Flugtriebwerk; Turboluftstrahltriebwerk; Entwurf; Tabellenkalkulation; Optimierung; Aeronautics; Airplanes; Motors; Propellers; Spreadsheets; Design; Construction; Turbines; Mathematical optimization; Mach number; Engine; Aircraft; Sizing; Efficiency; ATR
Erscheinungsdatum: 30-Sep-2024
Wird ergänzt von: urn:nbn:de:gbv:18302-aero2022-04-29.012
10.7910/DVN/ET4ZKV
Konferenz: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024 
Zusammenfassung: 
Propeller driven aircraft have a higher propulsive efficiency, less drag, less Direct Operating Costs (DOC), and much less equivalent CO2 due to contrail avoidance at lower cruise altitude compared to traditional passenger jet aircraft. Accordingly, large propeller aircraft should be the choice for the next generation of aircraft to replace current passenger jets. For this reason, we teach such designs at HAW Hamburg based on our PhD-level research.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/16687
DOI: 10.48441/4427.2134
Begutachtungsstatus: Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant
Einrichtung: Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Poster
Hinweise zur Quelle: KRULL, Marlis, SCHOLZ, Dieter, 2024. Preliminary Sizing and Optimization of Propeller Aircraft (Part 25). Poster. German Aerospace Congress (Hamburg, 30.09. - 02.10.2024). Available from: https://doi.org/10.48441/4427.2134
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