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https://doi.org/10.48441/4427.2134
Verlagslink: | https://purl.org/aero/POS2024-09-30j https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=630513 |
Titel: | Preliminary sizing and optimization of propeller aircraft (Part 25) | Sprache: | Englisch | Autorenschaft: | Krull, Marlis Scholz, Dieter |
Schlagwörter: | Luftfahrt; Luftfahrzeug; Triebwerk; Propeller; Flugzeug; Flugtriebwerk; Turboluftstrahltriebwerk; Entwurf; Tabellenkalkulation; Optimierung; Aeronautics; Airplanes; Motors; Propellers; Spreadsheets; Design; Construction; Turbines; Mathematical optimization; Mach number; Engine; Aircraft; Sizing; Efficiency; ATR | Erscheinungsdatum: | 30-Sep-2024 | Wird ergänzt von: | urn:nbn:de:gbv:18302-aero2022-04-29.012 10.7910/DVN/ET4ZKV |
Konferenz: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024 | Zusammenfassung: | Propeller driven aircraft have a higher propulsive efficiency, less drag, less Direct Operating Costs (DOC), and much less equivalent CO2 due to contrail avoidance at lower cruise altitude compared to traditional passenger jet aircraft. Accordingly, large propeller aircraft should be the choice for the next generation of aircraft to replace current passenger jets. For this reason, we teach such designs at HAW Hamburg based on our PhD-level research. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.12738/16687 | DOI: | 10.48441/4427.2134 | Begutachtungsstatus: | Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant | Einrichtung: | Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Poster | Hinweise zur Quelle: | KRULL, Marlis, SCHOLZ, Dieter, 2024. Preliminary Sizing and Optimization of Propeller Aircraft (Part 25). Poster. German Aerospace Congress (Hamburg, 30.09. - 02.10.2024). Available from: https://doi.org/10.48441/4427.2134 |
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