Verlagslink DOI: 10.1016/j.jafr.2024.101579
Titel: A cross-cultural study : how product attributes and cultural values influence chocolate preferences
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Meyerding, Stephan G. H. 
Trinh, Bao Hanh 
Schlagwörter: Chocolate preferences; Consumer behavior; Cross-cultural study; Cultural values; Sustainable consumption
Erscheinungsdatum: 19-Dez-2024
Verlag: Elsevier
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Journal of agriculture and food research 
Zeitschriftenband: 19
Zusammenfassung: 
The prevalence of global environmental issues and dietary-related health problems raises the importance of sustainable food consumption. This study investigates the relationship between consumers' personal and cultural values and their chocolate preferences across six countries: Vietnam, Iran, Germany, Greece, Turkey, and Venezuela. A choice experiment was conducted with 412 participants, who sele...
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/16766
DOI: 10.48441/4427.2167
ISSN: 2666-1543
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Department Ökotrophologie 
Fakultät Life Sciences 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Enthalten in den Sammlungen:Publications with full text

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
1-s2.0-S2666154324006161-main.pdf5.84 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

81
checked on 14.05.2025

Download(s)

27
checked on 14.05.2025

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons