Verlagslink DOI: 10.1186/s12909-023-04608-3
Titel: Health literacy education at the time of COVID-19 : development and piloting of an educational programme for university health professional students in 4 European countries
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Papa, Roberta 
Sixsmith, Jane 
Giammarchi, Cinzia 
Lippke, Sonia  
McKenna, Verna 
Di Furia, Lucia 
Ceravolo, Maria Gabriella 
De Winter, Andrea 
Schlagwörter: COVID-19; Curriculum; Health literacy; Healthcare professionals; Higher education; Online training; Patient centred-care
Erscheinungsdatum: 8-Sep-2023
Verlag: BioMed Central
Zeitschrift oder Schriftenreihe: BMC medical education 
Zeitschriftenband: 23
Zeitschriftenausgabe: 1
Zusammenfassung: 
Background: Health literacy has a strong influence on individual health outcomes and the sustainability of healthcare systems. Healthcare professionals often overestimate patients’ health literacy levels and lack adequate competencies to address limited health literacy effectively. Therefore, promoting understanding through effective health communication between professionals and citizens is becom...
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/17419
ISSN: 1472-6920
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Constructor University 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Hinweise zur Quelle: article number: 650 (2023)
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

11
checked on 27.04.2025

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons