Verlagslink DOI: | 10.1186/s12909-023-04608-3 |
Titel: | Health literacy education at the time of COVID-19 : development and piloting of an educational programme for university health professional students in 4 European countries |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Papa, Roberta Sixsmith, Jane Giammarchi, Cinzia Lippke, Sonia ![]() McKenna, Verna Di Furia, Lucia Ceravolo, Maria Gabriella De Winter, Andrea |
Schlagwörter: | COVID-19; Curriculum; Health literacy; Healthcare professionals; Higher education; Online training; Patient centred-care |
Erscheinungsdatum: | 8-Sep-2023 |
Verlag: | BioMed Central |
Zeitschrift oder Schriftenreihe: | BMC medical education |
Zeitschriftenband: | 23 |
Zeitschriftenausgabe: | 1 |
Zusammenfassung: | Background: Health literacy has a strong influence on individual health outcomes and the sustainability of healthcare systems. Healthcare professionals often overestimate patients’ health literacy levels and lack adequate competencies to address limited health literacy effectively. Therefore, promoting understanding through effective health communication between professionals and citizens is becom... |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.12738/17419 |
ISSN: | 1472-6920 |
Begutachtungsstatus: | Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review) |
Einrichtung: | Constructor University |
Dokumenttyp: | Zeitschriftenbeitrag |
Hinweise zur Quelle: | article number: 650 (2023) |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
Zur Langanzeige
Volltext ergänzen
Feedback zu diesem Datensatz
Export
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons