Fulltext available Open Access
Title: Entwicklung eines innovativen Ablagesystems mit automatischer Aus- und Einfahrfunktion aus dem Handschuhfach
Language: German
Authors: Riemann, Jendrik 
Keywords: Ablagesystem; Mobilität; Fahrzeuginterieur; Prozessoptimierung; 3D-Druck; Handschuhfach
Issue Date: 1-Aug-2025
Abstract: 
In der heutigen Zeit, in der Autofahrer häufig im Stau stehen oder Elektrofahrzeuge während des Ladevorgangs Zeit beanspruchen, suchen Autofahrer nach Möglichkeiten, ihre Zeit effektiver zu nutzen. Insbesondere die Ladezeit bieten Raum für produktive Aktivitäten wie Online-Meetings oder Mahlzeiten. Ein innovatives Ablagesystem auf dem Beifahrersitz verbessert diese Nutzungsmöglichkeiten erheblich. Zudem profitieren Berufsgruppen wie Polizisten oder Vertriebler, die Schreibarbeiten durchführen müssen, von solchen Systemen, da sie bisher oft improvisierte Ablagemöglichkeiten nutzen müssen.

In today's era, where drivers often find themselves in traffic jams or electric vehicles require time for charging, drivers seek ways to make their time more effective. The charging time, in particular, provides opportunities for productive activities such as online meetings or meals. An innovative storage system on the passenger seat enhances these possibilities. Additionally, professional groups like police officers or sales representatives, who engage in paperwork, benefit from such systems as they currently often rely on makeshift storage options.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/17941
Institute: Fakultät Technik und Informatik 
Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Stucke, Hans-Dieter 
Referee: Piskun, Alexander 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA_Entwicklung_innovativen_Ablagesystems.pdf11.91 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.