Verlagslink DOI: 10.1177/02645505251364173
Titel: Selective punitiveness among social work students : a longitudinal study
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Hanslmaier, Michael 
Ghanem, Christian 
Graebsch, Christine 
Lutz, Tilman 
Schlagwörter: Punitivität; Professionsentwicklung; Kriminologie; Soziale Arbeit; Punitiveness; perceptions about crime and punishment; social work students; Germany
Erscheinungsdatum: 11-Aug-2025
Verlag: Sage
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Probation journal : the journal of community and criminal justice 
Zeitschriftenband: :tba
Zeitschriftenausgabe: :tba
Anfangsseite: :tba
Endseite: :tba
Zusammenfassung: 
This article presents the primary results of a longitudinal study on attitudes toward punishment, among social work students in Germany. This is particularly relevant because social workers, especially in the field of criminal justice, are part of the state control bodies required to set boundaries and decide for or against certain sanctions. The results show that punitive attitudes are not uncommon among first-year social work students but decrease during the course of their study, especially in students majoring in the field of criminal justice. Simultaneously, “selective punitiveness” was evident.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12738/18124
DOI: 10.48441/4427.2804
ISSN: 1741-3079
Begutachtungsstatus: Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review)
Einrichtung: Department Soziale Arbeit 
Fakultät Wirtschaft und Soziales 
Dokumenttyp: Zeitschriftenbeitrag
Hinweise zur Quelle: Hanslmaier, M., Ghanem, C., Graebsch, C., & Lutz, T. (2025). Selective punitiveness among social work students: A longitudinal study. Probation Journal, 0(0). https://doi.org/10.1177/02645505251364173
Enthalten in den Sammlungen:Publications with full text

Dateien zu dieser Ressource:
Zur Langanzeige

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons