Verlagslink: http://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/Airport2030/Airport2030_PUB_ICAS_12-09-23.pdf
http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2012/index.html
Titel: Novel Low-Flying Propeller-Driven Aircraft Concept For Reduced Direct Operating Costs And Emissions
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Johanning, Andreas 
Scholz, Dieter  
Herausgeber*In: Grant, I. 
Herausgeber: International Council of the Aeronautical Sciences 
Schlagwörter: Turboprop; Aircraft design
Erscheinungsdatum: 2012
Verlag: Optimage Ltd.
Teil der Schriftenreihe: 28th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences : 23-28 September, 2012, Brisbane, Australia : ICAS 2012 CD-ROM proceedings 
Konferenz: Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences 2012 
Zusammenfassung: 
This paper presents a novel concept for a fast, lower flying, highly efficient and ecological propeller driven aircraft. The aircraft has a high wing, T-tail and 4 turboprop engines with large propeller diameters decreasing the disc loading and therefore increasing the propeller efficiency. The propeller blades have high sweep angles allowing high cruise Mach numbers at high efficiencies. It is shown that Direct Operating Costs (DOC) can potentially be reduced by about 11 % while reducing trip fuel mass and therefore CO2 emissions by about 14.9 % compared to the reference aircraft Airbus A320.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/1844
ISBN: 978-0-9565333-1-9
Begutachtungsstatus: Unbekannt / keine Angabe
Einrichtung: Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Hinweise zur Quelle: Paper: ICAS2012-1.10.5, (510.PDF)
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