Verlagslink DOI: | 10.48550/arXiv.0912.5456 |
Titel: | From a Link Semantic to Semantic Links - Building Context in Educational Hypermedia |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Schmidt, Thomas C. ![]() Hildebrand, Arne Engelhardt, Michael Lange, Dagmar |
Schlagwörter: | Educational Content Management; Semantic Web; Link Context; Educational Semantic Net; eLearning Objects; Metadata; Keyword Spotting; Machine Reasoning |
Erscheinungsdatum: | 30-Dez-2009 |
Verlag: | Arxiv.org |
Zeitschrift oder Schriftenreihe: | De.arxiv.org |
Zusammenfassung: | Modularization and granulation are key concepts in educational content management, whereas teaching, learning and understanding require a discourse within thematic contexts. Even though hyperlinks and semantically typed references provide the context building blocks of hypermedia systems, elaborate concepts to derive, manage and propagate such relations between content objects are not around at pr... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/3291 |
Begutachtungsstatus: | Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant |
Einrichtung: | Department Informatik Fakultät Technik und Informatik |
Dokumenttyp: | Bericht |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
Zur Langanzeige
Volltext ergänzen
Feedback zu diesem Datensatz
Export
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.