Verlagslink DOI: 10.48550/arXiv.0912.5456
Titel: From a Link Semantic to Semantic Links - Building Context in Educational Hypermedia
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Schmidt, Thomas C.  
Hildebrand, Arne 
Engelhardt, Michael 
Lange, Dagmar 
Schlagwörter: Educational Content Management; Semantic Web; Link Context; Educational Semantic Net; eLearning Objects; Metadata; Keyword Spotting; Machine Reasoning
Erscheinungsdatum: 30-Dez-2009
Verlag: Arxiv.org
Zeitschrift oder Schriftenreihe: De.arxiv.org 
Zusammenfassung: 
Modularization and granulation are key concepts in educational content management, whereas teaching, learning and understanding require a discourse within thematic contexts. Even though hyperlinks and semantically typed references provide the context building blocks of hypermedia systems, elaborate concepts to derive, manage and propagate such relations between content objects are not around at pr...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/3291
Begutachtungsstatus: Für diese Version ist aktuell keine Begutachtung geplant
Einrichtung: Department Informatik 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Bericht
Enthalten in den Sammlungen:Publications without full text

Zur Langanzeige

Seitenansichten

138
checked on 16.04.2025

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Volltext ergänzen

Feedback zu diesem Datensatz


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.