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dc.contributor.authorMohamed, Said-
dc.contributor.authorScholz, Dieter-
dc.date.accessioned2020-09-02T15:37:49Z-
dc.date.available2020-09-02T15:37:49Z-
dc.date.issued2019-11-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12738/4411-
dc.description.abstractUnmanned Air Vehicles (UAV) are indispensable for various applications where human intervention is considered difficult or dangerous. However, UAV suffer from inherent instabilities in the pitch axis due to their small size and the lack of pilot feedback. A pitch axis control system based on adaptive two-phase Sliding Mode Control (SMC) for a UAV is designed and simulation results are presented. The control system is validated by comparing it with a classical PID controller in terms of input tracking and disturbance rejection properties. In both control situations, the SMC shows high performance without chattering or ripples in the response and is superior to the PID controller performance.en
dc.language.isoenen_US
dc.publisherDeutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.en_US
dc.subjectreaching lawen_US
dc.subjectadaptive controlen_US
dc.subjectsliding mode controlen_US
dc.subjectSMCen_US
dc.subjectchatteringen_US
dc.subjectPIDen_US
dc.subjectstabilityen_US
dc.subjectUAVen_US
dc.subject.ddc620: Ingenieurwissenschaftenen_US
dc.titleRobust Adaptive Sliding Mode Control for UAVen
dc.typeinProceedingsen_US
dc.relation.conferenceDeutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019en_US
local.contributorCorporate.editorDeutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt – Lilienthal-Oberth e. V.-
tuhh.oai.showtrueen_US
tuhh.publication.instituteDepartment Fahrzeugtechnik und Flugzeugbauen_US
tuhh.publication.instituteFakultät Technik und Informatiken_US
tuhh.publication.instituteForschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO)en_US
tuhh.publisher.doi10.25967/490252-
tuhh.publisher.urlhttps://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/Aero/AERO_PUB_DLRK2019_Robust_UAV_PitchControl_19-09-30.pdf-
tuhh.publisher.urlhttps://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2019110612475292968016-
tuhh.relation.ispartofseriesLuft- und Raumfahrt - technologische Brücke in die Zukunft : Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019 : 30. September-2. Oktober 2019, Darmstadt : Publikationen zum DLRK 2019en_US
tuhh.type.opusInProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)-
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en_US
dc.type.casraiConference Paper-
dc.type.dinicontributionToPeriodical-
dc.type.drivercontributionToPeriodical-
dc.type.statusinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dcterms.DCMITypeText-
item.creatorGNDMohamed, Said-
item.creatorGNDScholz, Dieter-
item.fulltextNo Fulltext-
item.creatorOrcidMohamed, Said-
item.creatorOrcidScholz, Dieter-
item.seriesrefLuft- und Raumfahrt - technologische Brücke in die Zukunft : Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019 : 30. September-2. Oktober 2019, Darmstadt : Publikationen zum DLRK 2019-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.tuhhseriesidLuft- und Raumfahrt - technologische Brücke in die Zukunft : Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019 : 30. September-2. Oktober 2019, Darmstadt : Publikationen zum DLRK 2019-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794-
item.openairetypeinProceedings-
crisitem.author.deptDepartment Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau-
crisitem.author.orcid0000-0002-8188-7269-
crisitem.author.parentorgFakultät Technik und Informatik-
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