Verlagslink: http://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/dglr/hh/report_2014_10_16_Fire_and_Evacuation.pdf
Verlagslink DOI: 10.6084/m9.figshare.1356339
Titel: Prof. Galea warns: certification rules for aircraft evacuation are not adequate
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Scholz, Dieter  
Schlagwörter: fire, safety; 90-second-rule; A320; evacuation
Erscheinungsdatum: 2014
Konferenz: Hamburg Aerospace Lecture Series 2014 
Zusammenfassung: 
Prof. Edwin Galea concludes: a) Current certification rules are inappropriate as a safety indicator as they are not representative of likely survivable accident exit configurations. b) Current certification rules are inappropriate as a safety indicator as they are not a sufficiently challenging exit configuration. c) Modeling should also be used for certification analysis and used to investigate additional exit configurations and additional repeat cases (different certification compliant populations; randomized passenger seating allocation). d) The 90-second-rule is arbitrary. Instead coupled fire and evacuation simulations can provide more insight into the fire safety of aircraft cabins.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/468
DOI: 10.48441/4427.423
Einrichtung: Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Fakultät Technik und Informatik 
Dokumenttyp: Bericht
Enthalten in den Sammlungen:Publications with full text

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
report_2014_10_16_Fire_and_Evacuation.pdf162.4 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

205
checked on 23.11.2024

Download(s)

29
checked on 23.11.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons