DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStrehmel, Petra-
dc.contributor.authorUlber, Daniela-
dc.date.accessioned2020-09-02T15:39:48Z-
dc.date.available2020-09-02T15:39:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn978-3-8474-2199-3en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12738/4796-
dc.description.abstractIn spite of tremendous efforts for training and further education for educators in ECE-settings in Germany recent studies revealed that pedagogical quality is the same average or low as 20 years before. The study is based on the assumption that the transfer of knowledge from training is the “missing link” to explain these unsatisfactory results. A successful transfer of knowledge requires leadership skills to create a learning environment on the job after the training. According to the theoretical model of transfer research by Baldwin and Ford, data on trainees, training designs and transfer environment were collected in two training settings for ECE-educators and primary school teachers. The data revealed a lack of motivation for transfer by both leaders and trainees, poor encouragement to explore new methods in practice and not-sufficient opportunities to change routines. As a consequence leaders should be qualified to effectively take up knowledge and methods acquired in training and further education to improve the pedagogical quality in their centres.en
dc.description.abstractTrotz der enormen Anstrengung in der Fort- und Weiterbildung von Erzieherinnen und Erziehern in deutschen Kindertageseinrichtungen ergaben neue Studien, dass die pädagogische Qualität in den Kitas ähnlich mittelmäßig bis schlecht ausfällt wie vor 20 Jahren. Die Studie basiert auf der Annahme, dass der Transfer von Wissen aus Fortbildungen der „Missing Link“ zur Erklärung dieser fortgesetzt negativen Ergebnisse sein könnte. Eine erfolgreiche Umsetzung des Wissens erfordert Leitungskompetenzen zur Schaffung einer adäquaten Lernumgebung im Anschluss an Fortbildungen. Entsprechend dem theoretischen Modell aus der Transferforschung nach Baldwin und Ford wurden Daten über Trainees, Trainingsdesigns und Transferumgebungen in zwei Fortbildungssettings – mit Kita-Erzieherinnen und Erziehern und Grundschullehrkräften – gesammelt. Die Daten ergaben eine fehlende Motivation für die Umsetzung des Gelernten sowohl bei den Fortbildungsteilnehmerinnen und -teilnehmern als auch ihren Leitungskräften, wenig Ermutigung durch die Leitung und die Teams, neue Methoden in der Praxis zu erproben und unzureichende Gelegenheiten, Alltagsroutinen zu verändern. Als Konsequenz sollten Leitungskräfte geschult werden, neu erworbenes Wissen und neue Methoden aus Fort- und Weiterbildung aufzugreifen, um die pädagogische Qualität in den Kitas zu verbessern.de
dc.description.abstractValtavista varhaiskasvattajien koulutuksen ja täydennyskoulutuksen satsauksista huolimatta viimeaikaiset tutkimukset paljastavat, että pedagoginen laatu on Saksassa samalla tasolla tai heikompaa kuin 20 vuotta sitten. Tutkimus perustuu olettamukseen, että tietämyksen siirtäminen koulutuksesta on puuttuva lenkki, jolla selitetään näitä epätyydyttäviä tuloksia. Onnistunut tiedon siirtäminen vaatii johtamisen taitoja oppimisympäristön luomiseksi työpaikalla koulutuksen jälkeen. Baldwinin ja Fordin siirtotutkimuksen teoreettisen mallin mukaisesti aineistoa kerättiin koulutettavista, koulutusmalleista ja siirtoympäristöistä kahdessa koulutusympäristössä varhaiskasvattajia ja peruskoulun opettajia varten. Aineisto paljasti motivaation puutteen siirtämiseen sekä johtajien että koulutettavien puolelta, heikkoa sitoutumista uusien menetelmien tutkimiseen käytännössä sekä riittämättömiä mahdollisuuksia muuttaa rutiineja. Tämän seurauksena johtajien pitäisi olla päteviä hyödyntämään tehokkaasti koulutuksesta ja jatkokoulutuksesta hankittua tietoa ja menetelmiä parantaakseen pedagogista laatua päiväkodissaan.other
dc.language.isoenen_US
dc.publisherVerlag Barbara Budrichen_US
dc.subject.ddc370: Erziehung, Schul- und Bildungswesenen_US
dc.titleKnowledge transfer in German early childhood education settings : the role of leadersen
dc.typeinBooken_US
dc.description.versionPeerRevieweden_US
local.contributorPerson.editorStrehmel, Petra-
local.contributorPerson.editorHeikka, Johanna-
local.contributorPerson.editorHujala, Eeva-
local.contributorPerson.editorRodd, Jillian-
local.contributorPerson.editorWaniganayake, Manjula-
tuhh.container.endpage70en_US
tuhh.container.startpage59en_US
tuhh.oai.showtrueen_US
tuhh.publication.instituteDepartment Soziale Arbeiten_US
tuhh.publication.instituteFakultät Wirtschaft und Sozialesen_US
tuhh.publisher.doi10.3224/84742199-
tuhh.publisher.urlhttps://shop.budrich.de/produkt/leadership-in-early-education-in-times-of-change/-
tuhh.relation.ispartofseriesResearch monographen_US
tuhh.relation.ispartofseriesnumber3en_US
tuhh.type.opusInBuch (Kapitel / Teil einer Monographie)-
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/en_US
dc.type.casraiBook Chapter-
dc.type.dinibookPart-
dc.type.driverbookPart-
dc.type.statusinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dcterms.DCMITypeText-
tuhh.book.titleLeadership in early education in times of change : research from five continentsen_US
tuhh.version.edition1. Auflageen_US
item.creatorGNDStrehmel, Petra-
item.creatorGNDUlber, Daniela-
item.fulltextNo Fulltext-
item.creatorOrcidStrehmel, Petra-
item.creatorOrcidUlber, Daniela-
item.seriesrefResearch monograph;3-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.tuhhseriesidResearch monograph-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248-
item.openairetypeinBook-
crisitem.author.deptDepartment Soziale Arbeit-
crisitem.author.deptDepartment Soziale Arbeit-
crisitem.author.parentorgFakultät Wirtschaft und Soziales-
crisitem.author.parentorgFakultät Wirtschaft und Soziales-
Appears in Collections:Publications without full text
Show simple item record

Page view(s)

60
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Add Files to Item

Note about this record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons