Verlagslink DOI: | 10.1080/13504509.2019.1570981 |
Titel: | Some of the challenges in implementing education for sustainable development : perspectives from Brazilian engineering students |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Rampasso, Izabela Simon G. Siqueira, R. Anholon, Rosley Silva, Dirceu Quelhas, Osvaldo Luiz Goncalves Leal Filho, Walter ![]() Brandli, Luciana Londero |
Schlagwörter: | Sustainable Development (SD); Engineering Education; Educational Challenges |
Erscheinungsdatum: | 7-Feb-2019 |
Verlag: | Taylor & Francis |
Zeitschrift oder Schriftenreihe: | International Journal of Sustainable Development & World Ecology |
Zeitschriftenband: | 26 |
Zeitschriftenausgabe: | 4 |
Anfangsseite: | 367 |
Endseite: | 376 |
Zusammenfassung: | This article aims to analyse some of the main challenges evidenced in the insertion of sustainability in engineering courses, according to the view from a sample of Brazilian students. Through a systematic literature review, a set of 10 challenges were structured to base the research instrument (questionnaire). These challenges were evaluated by 91 engineering students who participate in sustainab... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/4820 |
ISSN: | 1745-2627 |
Begutachtungsstatus: | Diese Version hat ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen (Peer Review) |
Einrichtung: | Department Gesundheitswissenschaften Fakultät Life Sciences |
Dokumenttyp: | Zeitschriftenbeitrag |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
Zur Langanzeige
Volltext ergänzen
Feedback zu diesem Datensatz
Export
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.