Verlagslink: | https://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/Aero/AERO_PRE_DLRK2019_LimitsToElectricFlight_19-09-30.pdf https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=490251 |
Verlagslink DOI: | 10.5281/zenodo.4072283 |
Titel: | Limits to Principles of Electric Flight |
Sprache: | Englisch |
Autorenschaft: | Scholz, Dieter ![]() |
Schlagwörter: | aviation; aircraft; flight mechanics; aircraft design; propulsion; Luftfahrt; Luftfahrzeug; Hochgeschwindigkeitszug; Flugmechanik; Flugtriebwerk; Elektroantrieb; Hydraulischer Antrieb; Hybridfahrzeug; Umweltbilanz; Aeronautics; Airplanes; Flight; High speed trains; Electric propulsion; Environmental auditing |
Erscheinungsdatum: | 2019 |
Konferenz: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019 |
Zusammenfassung: | Purpose – This presentation takes a critical look at various electric air mobility concepts. With a clear focus on requirements and first principles applied to the technologies in question, it tries to bring inflated expectations down to earth. Economic, ecologic and social (noise) based well accepted evaluation principles are set against wishful thinking. --- Design/methodology/approach – Aeronau... |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/5039 |
Einrichtung: | Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau Fakultät Technik und Informatik Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) |
Dokumenttyp: | Präsentation |
Enthalten in den Sammlungen: | Publications without full text |
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