Verlagslink: https://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/Aero/AERO_PRE_DLRK2019_LimitsToElectricFlight_19-09-30.pdf
https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=490251
Verlagslink DOI: 10.5281/zenodo.4072283
Titel: Limits to Principles of Electric Flight
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Scholz, Dieter  
Schlagwörter: aviation; aircraft; flight mechanics; aircraft design; propulsion; Luftfahrt; Luftfahrzeug; Hochgeschwindigkeitszug; Flugmechanik; Flugtriebwerk; Elektroantrieb; Hydraulischer Antrieb; Hybridfahrzeug; Umweltbilanz; Aeronautics; Airplanes; Flight; High speed trains; Electric propulsion; Environmental auditing
Erscheinungsdatum: 2019
Konferenz: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2019 
Zusammenfassung: 
Purpose – This presentation takes a critical look at various electric air mobility concepts. With a clear focus on requirements and first principles applied to the technologies in question, it tries to bring inflated expectations down to earth. Economic, ecologic and social (noise) based well accepted evaluation principles are set against wishful thinking. --- Design/methodology/approach – Aeronau...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5039
Einrichtung: Department Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau 
Fakultät Technik und Informatik 
Forschungsgruppe Flugzeugentwurf und -systeme (AERO) 
Dokumenttyp: Präsentation
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