License: | Title: | Szenarien basierte Interpretationen eines Smart-Homes | Language: | German | Authors: | Tennstedt, Sven | Issue Date: | 9-Jan-2012 | Abstract: | In dieser Arbeit wird ein System zur szenarienbasierten Interpretation der Lebensabläufe in einem Smart-Home entwickelt. Die bisherige Forschung konzentriert sich weitestgehend auf die technische Umsetzung der dynamischen Anforderungen, sowie die Reaktion auf bestimmte Situationen. In dieser Arbeit wird ein Smart-Home dahingehend erweitert, dass anhand vorher erkannter Szenarien Aktionen ausgeführt werden, die den Bewohner in seinen Lebensabläufen vorausschauend unterstützen. Anstelle von Aktionsplänen wie in der klassischen Planung, wird eine Zielesemantik verwendet. Anhand der aktuellen Situation, innerhalb eines erkannten Szenarios, werden die Ziele der Bedürfnissen des Bewohners angepasst und von einer Agentengesellschaft erfüllt. Within this thesis a system will be developed that interprets the daily routine in a Smart-Home based on scenarios. The current research focuses on technical implementations of dynamic requirements as well as on reactions on certain situations. The thesis extends the Smart-Home to execute actions based on a previously identiVed scenario, to support the inhabitant anticipatorily on his/her daily routine. Instead of actionplans (used by classical planning) a goal semantic is used. Based on the current situation within the identiVed scenario goals are adjusted to the needs of the inhabitant. These goals are reached by an agent society. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/5557 | Institute: | Department Informatik | Type: | Thesis | Thesis type: | Master Thesis | Advisor: | von Luck, Kai | Referee: | Padberg, Julia |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MasterArbeit_SvenTennstedt.pdf | 4.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.