Fulltext available Open Access
License: 
Title: Konzeption und Realisierung eines performanten Verkehrsnetzes für den Einsatz in Massively Multiplayer Online Realtime Strategy Games
Language: German
Authors: Fabisch, Nicolai 
Issue Date: 16-Apr-2013
Abstract: 
Diese Arbeit beschreibt die Konzeption und Entwicklung eines performanten Verkehrsnetzes für den Einsatz in MMORTS, lässt sich aber auch in anderen Spielen einsetzen. Durch den Einsatz ereignisorientierter Simulation, Graphentheorie und Vorberechnung, wird die durch Kollisionsabfragen verursachte Grundlast auf das System entfernt. Die in der Arbeit durchgeführten Performanz-Tests geben Aufschluss über die Leistungsfähigkeit der konkreten Implementierung.

This thesis describes the development and implementation of a performant traffic system for the use in MMORTS, but may also be used in other games. The concept uses discrete event simulation, graph theory and pre-calculation to get rid of the base load caused by collision querys. The test results give an insight into the performance of the specific implementation presented in this paper.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/6109
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Zukunft, Olaf 
Referee: Clemen, Thomas  
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bachelor.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

198
checked on Dec 25, 2024

Download(s)

244
checked on Dec 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.