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Title: Variety Seeking und dessen Bedeutung für das Marketing im Fruchtjoghurt-Segment
Language: German
Authors: Flachs, Lisa 
Issue Date: 16-Jul-2014
Abstract: 
Variety Seeking beschreibt das intrinsische Konsumentenverhalten, bei dem der Konsument einen Marken- oder Produktwechsel vornimmt, der ausschließlich auf der Suche nach Abwechslung basiert. Damit wird der Sättigung und Langweile entgegengewirkt und ein individuelles, optimales Stimulationslevel aufrechterhalten. Die vorliegende Arbeit befasst sich mit Variety Seeking im Fruchtjoghurt-Segment. Im ...

The term variety seeking describes the intrinsic consumer behavior in which costumers switch brands or products. This is solely based on the quest for relief. With variety seeking behavior consumers antagonize boredom and satiation to abide an individual optimum stimulation level. The following thesis deals with variety seeking in the fruit yoghurt segment. In context of a preliminary study, a qua...
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/6642
Institute: Department Ökotrophologie 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Berger-Klein, Andrea 
Referee: Fischer, Jens 
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