Fulltext available Open Access
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKonieczny, Gordon-
dc.contributor.authorPosselt, Julia
dc.date.accessioned2020-09-29T13:23:38Z-
dc.date.available2020-09-29T13:23:38Z-
dc.date.created2015
dc.date.issued2016-04-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12738/7297-
dc.description.abstractGlobal air traffic is forecasted to increase considerably over the coming years. Since the resulting impact on the environment rises accordingly, measures for mitigating aviation’s emissions have become important. The thesis identifies fuel-efficient aircraft technologies and alternative fuel types and their potential to achieve the global CO2 emission reduction goals. The use of a forecast model leads to different scenarios of CO2 developments until 2050. The results show that technological measures contribute to the high-level goals; however, further activities are crucial for their realisation.en
dc.description.abstractDer weltweite Luftverkehr wird in den nächsten Jahren beträchtlich wachsen. Die damit verbundene ansteigende Wirkung auf die Umwelt verlangt nach Maßnahmen, um die Emissionen der Luftfahrtindustrie zu mildern. Die Thesis identifiziert kraftstoffsparende Flugzeugtechnologien und alternative Treibstoffe und ihr Potential zur Erreichung der hochgesteckten CO2 Reduzierungs-Ziele. Die Anwendung eines Vorhersage-Modells resultiert in verschiedenen Szenarien der CO2 Entwicklung bis 2050. Im Ergebnis zeigt sich, dass technologische Maßnahmen zu der Erreichung dieser Ziele beitragen, jedoch sind weitere Aktivitäten zu deren Realisierung nötig.de
dc.language.isoenen
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/-
dc.subject.ddc620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
dc.titleEstimation of the global emission reduction potential of aviation technologies and their contribution to aviation’s high-level emission goalsen
dc.typeThesis
openaire.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
thesis.grantor.departmentDepartment Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau
thesis.grantor.placeHamburg
thesis.grantor.universityOrInstitutionHochschule für angewandte Wissenschaften Hamburg
tuhh.contributor.refereeDegenhardt, Richard-
tuhh.gvk.ppn857366734
tuhh.identifier.urnurn:nbn:de:gbv:18302-reposit-72998-
tuhh.note.externpubl-mit-pod
tuhh.note.intern1
tuhh.oai.showtrueen_US
tuhh.opus.id3277
tuhh.publication.instituteDepartment Fahrzeugtechnik und Flugzeugbau
tuhh.type.opusMasterarbeit-
dc.subject.gndLuftfahrt
dc.subject.gndAbgas
dc.type.casraiSupervised Student Publication-
dc.type.dinimasterThesis-
dc.type.drivermasterThesis-
dc.type.statusinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.thesismasterThesis
dcterms.DCMITypeText-
tuhh.dnb.statusdomain-
item.creatorGNDPosselt, Julia-
item.fulltextWith Fulltext-
item.creatorOrcidPosselt, Julia-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.advisorGNDKonieczny, Gordon-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypeThesis-
Appears in Collections:Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA_Posselt.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

185
checked on Dec 27, 2024

Download(s)

790
checked on Dec 27, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.