Volltextdatei(en) in REPOSIT vorhanden Open Access
Lizenz: 
Titel: Crowdfunding and its Applicability to Entrepreneurial Marketing
Sprache: Englisch
Autorenschaft: Gökkaya, Burak 
Erscheinungsdatum: 12-Mai-2016
Zusammenfassung: 
Crowdfunding aims for the attention of the general public in order to fund a project through the support of numerous individuals. Therefore, it bears a marketing dimension that usually targets initial customers. The concept of entrepreneurial marketing targets the growth of entrepreneurial-oriented firms through conducting effective marketing methods which take constraints and challenges of start-up companies into consideration like the liability of newness and smallness. In this paper it is validated through a conceptual comparative analysis that crowdfunding can be applied to the concept of entrepreneurial marketing as it fulfills the three functions of entrepreneurial marketing and both crowdfunding and entrepreneurial marketing share common characteristics.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7334
Einrichtung: Department Wirtschaft 
Fakultät Wirtschaft und Soziales 
Dokumenttyp: Abschlussarbeit
Abschlussarbeitentyp: Bachelorarbeit
Enthalten in den Sammlungen:Theses

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
2015_Goekkaya_geschw.pdf949.13 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

207
checked on 26.12.2024

Download(s)

70
checked on 26.12.2024

Google ScholarTM

Prüfe

HAW Katalog

Prüfe

Feedback zu diesem Datensatz


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.