License: | Title: | Evaluation based design of parallel simulation strategies for in vehicle networks | Language: | English | Authors: | Raddatz, Jan | Issue Date: | 28-Jun-2016 | Abstract: | Diskrete Event basierte Simulationen haben sich zu einem weit verbreiteten Werkzeug zur Auslegung und Entwicklung von Fahrzeugnetzwerken entwickelt. Netzwerke im allgemeinen und Fahrzeugnetzwerke im Besonderen sehen sich mit ständig wachsender Komplexität konfrontiert. Dies führt unausweichlich zu immer weiter steigenden Simulationslaufzeiten. Diese Arbeit präsentiert das Design und die Entwicklung von parallelen Scheduling Strategien um die Simulationslaufzeiten zu verkürzen. Discrete event based simulations become a wide spread tool in constructing and developing in vehicle networks. Networks in general and in vehicle networks in particular face a steadily increasing complexity. This results inevitably in increasing simulation runtimes. The main contribution of this work is the design and development of parallel scheduling strategies in order to speed up simulation runtimes of in vehicle networks. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12738/7414 | Institute: | Department Informatik | Type: | Thesis | Thesis type: | Master Thesis | Advisor: | Korf, Franz | Referee: | Fohl, Wolfgang |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MA_Raddatz.pdf | 6.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Note about this record
Export
Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.