Fulltext available Open Access
License: 
Title: Simulationsbasierte Analyse von C2X Kommunikation zur Vermeidung von Kollisionen unterschiedlicher Verkehrsteilnehmer
Language: German
Authors: Tichy, Janek 
Keywords: C2C; C2X; OMNeT++; SUMO; Veins; Kollisionsvermeidung
Issue Date: 30-Jan-2017
Abstract: 
Die vorliegende Bachelorarbeit befasst sich mit der Leistungsfähigkeit eines Fahrerassistenzsystems, das einen Datenaustausch unter Verkehrsteilnehmern ermöglicht um Kollisionen zu vermeiden. Die Empfangenen Nachrichten werden analysiert und der Fahrzeugführer wird benachrichtigt, wenn eine bevorstehende Kollision erkannt wird. Die Leistungsfähigkeit des Assistenzsystems wird simulationsbasiert erforscht unter den Einflüssen von dem Sendeintervall der Nachricht, dem Mindestabstand zum vorausfahrenden Verkehrsteilnehmer, der Reaktionszeit des Fahrzeugführers, der Positionsungenauigkeit und Ausnahmefahrern, die das Assistenzsystem nicht nutzen und Kreuzungen unbeachtet überqueren

The bachelor thesis deals with the performance of advanced driver assistance system, which enables the road user to exchange information among each other in order to avoid collision. The received data is analyzed and the driver gets notified if collisions get recognized. The assistance system is simulation based investigated under the influence of the interval the data is send, the minimum distance to the car ahead, the reaction time of the driver, the position imprecision and exceptional driver, who do not use the assistance system and just cross intersections.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7846
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Korf, Franz 
Referee: Becke, Martin 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Thesis.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

312
checked on Dec 25, 2024

Download(s)

357
checked on Dec 25, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.